عرضه سوغات انحصاری کیش در نمایشگاه صنایع غذایی،آشامیدنی و صنایع وابسته

 نخستین سوغات انحصاری جزیره کیش با عنوان 'تارت خرمای کیش ' محصولی تولیدی از کار آفرینان جزیره در نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی ، آشامیدنی و وابسته کیش رونمایی و عرضه شد .

در این نمایشگاه علاوه بر حضور شرکت های داخلی و خارجی مرتبط با صنایع غذایی ، خوراکی و آشامیدنی هنرمندان کارآفرین کیش نیز به ارائه محصولات خود در زمینه های مختلف پرداختند.
این هنرمندان که در رشته های مختلفی چون شیرینی پزی ، بافندگی ، قالی بافی ، گل سازی ، چرم دوزی ، منبت کاری ، مس و شیشه فعالیت می کنند آثار خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده اند که با استقبال خوبی روبرو شده است .
راضیه کاظمی و ناهید شمس دو تن از بانوان کارآفرین کیش که در رشته شیرینی پزی فعالیت می کنند در مورد پخت نخستین سوغات ویژه جزیره کیش اظهار کرد : پس از پیشنهادی که برای تولید سوغاتی ویژه کیش داده شد ، در نهایت محصولی با تمام مواد اولیه موجود در جزیره به ویژه خرما (تارت خرمای کیش ) تولید شد.
کاظمی به ایرنا گفت : در پخت این شیرینی و در ترکیب آن ،خرما پای ثابت دارد که تارت خرما با گردو، دارچین ،بادام ، پسته ،دارچین و زنجبیل و خرما با آرد تفت داده شده است .
وی افزود : در شرایط کنونی این شیرینی در خانه تولید می شود که با موافقت نهایی می تواند به عنوان سوغات کیش در حجم بیشتری پخت و عرضه شود .
در بخش دیگری از این نمایشگاه خانه بومیان کیش ( خانه ای با قدمت 200 سال ) نیز در غرفه ای با ارائه غذاهای سنتی و بومی مردم منطقه ، انواع خرما ، چاشنی های غذایی و قهوه حضور دارد که بسیاری از شرکت کنندگان در این غرفه ضمن خوردن قهوه و خرما عکس یادگاری می گیرند.
کارآفرینان و هنرمندان کیش علاوه بر حضور در این نمایشگاه هر هفته پنجشنبه آثار و صنایع دستی تولیدی خود را در پیاده راه و گذر هنر مقابل تالار شهر در معرض دید بازدید کنندگان قرار می دهند ، این پیاده راه به یکی از جاذبه های گردشگران و کیشوندان تبدیل شده است .
نخستین نمایشگاه نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی، آشامیدنی و صنایع وابسته کیش که چهارشنبه شب با حضورمسئولان و 110 شرکت داخلی و نمایندگان کشورهای خارجی در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش افتتاح شد تا 10مهرماه میزبان بازدیدکنندگان است .

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.