10 دانشجوی خارجی در پردیس کیش دانشگاه تهران مشغول تحصیل شدند

 معاون بین الملل پردیس کیش دانشگاه تهران از ثبت نام و تحصیل 10 دانشجوی خارجی در مقطع کارشناسی ارشد برای نخستین بار در پردیس این دانشگاه برای ترم تحصیلی مهر ماه 95- 96 خبر داد.

محمدرضا سعید آبادی عصر جمعه در حاشیه دیدار مسئولان دانشگاه سیدنی استرالیا از این پردیس در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درمورد جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه اظهار کرد: معاونت بین الملل پردیس کیش دانشگاه تهران در چارچوب ماموریت های خود و در راستای بین المللی شدن از سال گذشته 2 هدف اصلی پذیرش دانشجویان خارجی و همچنین راه اندازی دوره های مشترک با دانشگاه های معتبر خارجی را در دستور کار خود قرار داده است .
وی گفت : با تلاش و برنامه ریزی های انجام شده برای ترم تحصیلی مهر ماه سال 95- 96 تعداد 10 دانشجوی غیر بورسیه از کردستان عراق موفق به دریافت پذیرش برای تحصیل در این دانشگاه شده اند.
سعید آبادی افزود : این دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و در رشته های مهندسی نفت ، مهندسی عمران ،طراحی صنعتی ، روانشناسی عمومی و آموزش زبان انگلیسی تحصیل می کنند.
وی به ایرنا گفت : نخستین گروه از دانشجویان خارجی که مرکب از 9 پسر و یک دانشجوی دختر هستند ثبت نام خود را انجام دادند و هم اکنون در کنار سایر دانشجویان ایرانی در این دانشگاه تحصیل می کنند .
مسئولان دانشگاه سیدنی عصر جمعه با معاون بین الملل پردیس کیش دانشگاه تهران دیدار و گفت وگو کردند.
پردیس بین المللی کیش به عنوان زیر مجموعه ای از دانشگاه تهران در 1386 در جزیره کیش راه اندازی شد ، این پردیس در چارچوب تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد مصوبه هیات امنای دانشگاه تهران و بر اساس مفاد اساسنامه و ضوابط و مقررات مربوط به آن اداره می شود.
در پنج دانشگاه فعال پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران، پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه جامع علمی – کاربردی، دانشگاه پیام نور واحد بین الملل و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل کیش، 6 هزار و 978 دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد، سه هزار و 54 دانشجو زن و سه هزار و 924 دانشجو مرد هستند.
در نیمسال 94 – 95، پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران با 2 هزار و 376 دانشجو در 11 رشته در مقطع کارشناسی، 106 رشته کارشناسی ارشد و 56 رشته در مقطع دکتری در مجموعه رشته های فنی و مهندسی، علوم اجتماعی و رفتاری، علوم پایه، هنر و علوم انسانی بالاترین میزان دانشجو را به خود اختصاص داده است.
جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت در آب های نیلگون خلیج فارس در استان هرمزگان واقع شده است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.