همکاری پردیس کیش دانشگاه تهران با دانشگاه سیدنی استرالیا

 پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران و دانشگاه سیدنی در زمینه برگزاری دوره های مشترک آموزشی و تبادل دانشجو همکاری می کنند.

'میشله کارلین Michelle Carlin 'مدیر بخش بین الملل و بازاریابی و 'کاوه قزل' مدیر بخش تبادلات دانشجویی دانشگاه سیدنی که به منظور بررسی ظرفیت های پردیس کیش دانشگاه تهران به جزیره کیش سفر کرده اند عصر جمعه با 'محمدرضا سعید آبادی ' معاون بین الملل پردیس کیش دانشگاه تهران دیدار و گفت وگو کردند .
معاون بخش بین الملل پردیس کیش دانشگاه تهران در نشستی با مسئولان دانشگاه سیدنی ضمن معرفی ظرفیت های این پردیس گفت : دانشگاه تهران یکی از دانشگاه های پیشرو به لحاظ کیفیت و سطح آموزشی در منطقه و جهان و نماد آموزش عالی کشور است و خروجی آن دانش آموختگانی است که سیاستگذاران و برنامه ریزان کنونی و آینده کشور هستند .
محمدرضا سعید آبادی اظهار کرد : پردیس کیش از یکسال گذشته موضوع بین المللی شدن را در دستور کار قرار داده است که جذب دانشجویان خارجی ، همکاری های بین الملل و تاسیس دوره های مشترک در مقاطع ارشد و دکتری و تبادل دانشجو رویکردهای این دانشگاه است .
وی از همکاری با دانشگاه سیدنی در زمینه تبادل دانشجو و برگزاری دوره های مشترک آموزشی استقبال کرد.
به گزارش ایرنا ، مدیر بخش بین الملل و بازاریابی دانشگاه سیدنی نیز در این نشست اظهار کرد : دانشگاه سیدنی یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان است که در سال 1850 میلادی راه اندازی شده و دارای 16 دانشکده و مدرسه است .
کارلین میشله با بیان اینکه 62 هزار دانشجو در 400 رشته مختلف در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و بالاتر در این دانشگاه تحصیل می کنند افزود : از این تعداد 20 هزار دانشجو خارجی هستند .
وی رتبه این دانشگاه در جهان را 46 عنوان کرد و گفت : دانشگاه سیدنی یکی از بزرگترین مراکز دانشگاهی استرالیا است که بیشترین بودجه تحقیقاتی را از دولت ، بخش خصوصی و صنعت جذب می کند .
میشله تصریح کرد : یکی از برنامه های این دانشگاه در افق سال 2020 در حوزه بین الملل این است که حداقل 50 درصد دانشجویان این دانشگاه یک دوره آموزشی بین المللی2 هفته تا 6 ماه را در کشوری دیگر بگذرانند.
مدیر بخش بین الملل و بازار یابی دانشگاه سیدنی ظرفیت ، فضا و امکانات پردیس کیش دانشگاه تهران را خوب ارزیابی کرد و افزود : تصور نمی کردم چنین امکانات رفاهی و آموزشی ، کارگاهی را در این دانشگاه مشاهده کنم .
وی در این نشست علاقه مندی خود را از راه اندازی دوره های آموزشی زبان فارسی ، ایران شناسی و فرهنگ ایران در پردیس کیش و همچنین کرسی زبان فارسی و مطالعات ایران در دانشگاه سیدنی اعلام کرد .
میشله کیش را جزیره ای زیبا عنوان و از سفر به آن ابراز رضایت کرد .
سعید آبادی در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت : در سالهای گذشته به دلیل برخی مسائل، ارتباطی دانشگاهی بین ایران و سیدنی و اطلاعات کافی در خصوص ظرفیت های دانشگاهی وجود نداشت ، با توجه به فضای جدید و به دنبال توسعه مناسبت ها و همچنین سفر اخیر هیاتی از استرالیا امیدواریم مناسبت دانشگاهی نیز گسترش یابد.
وی در مورد همکاری های که قرار است بین 2 دانشگاه در آینده صورت گیرد اظهار کرد : برگزاری دوره های مشترک دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد ، تبادل دانشجو ، اعزام دانشجو برای گذراندن دوره به پردیس کیش ، برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزش زبان فارسی و مطالعات ایران و فرهنگ ایران ، راه اندازی کرسی و آموزش زبان فارسی در دانشگاه سیدنی ، برگزاری دوره های فشرده و کوتاه مدت تخصصی و حرفه ای در رشته های بانکداری ، بیمه ، مدیریت و محیط زیست و مدیریت اجرایی با همکاری متخصصان صنعت مربوطه در قالب کارگاه از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.
وی تصریح کرد : قرار است پس از بررسی نکات مطرح شده در این نشست ، مسئولان پردیس کیش دانشگاههای تهران و سیدنی تفاهم نامه همکاری امضا کنند .
میشله و قزلی پس از این نشست از بخش های مختلف دانشگاه تهران بازدید کردند .
به گزارش ایرنا ،در این نشست که عصر جمعه در دفتر ریاست این دانشگاه برگزار شد تعدادی از همکاران بخش بین الملل نیز حضور داشتند.
وزیر تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری استرالیا به همراه هیات 30 نفره و به منظور توسعه مناسبات با ایران در روزهای اخیر به ایران سفر کرد .

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.