مدارس دو زبانه علوم و فنون کیش در تهران راه اندازی شد

 موسسه علوم و فنون كيش در راستای سیاستهای آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش براي نخستين بار موفق به راه اندازي مدارس دو زبانه شد

 نخستين دبستان و پيش دبستاني دو زبانه وابسته به موسسه علوم و فنون كيش در تهران فعاليت خود را آغاز كرده است.
در اين مجتمع آموزشي به روش كاملا هوشمند خدمات آموزشي استاندارد به 100 دانش آموز در مقاطع پيش دبستاني و دبستان تا پايه ششم ابتدايي ارائه مي شود. اجراي 5  طرح نوين و ارزشمند در راستاي ارتقاء سطح توانمندي دانش آموزان يكي از مهم ترين ويژگي هاي اين مجموعه آموزشي است. كيف در مدرسه، آموزش زبان انگليسي در مقطع ابتدايي،  هر دانش آموز هر سال يك مهارت، آموزش سبك زندگي  با الگوي ايراني – اسلامي و دانش آموز سلامت با رعايت الگوي تغذيه صحيح پنج طرح  ويژه اي هستند كه در اين مجتمع آموزشي اجرامي شود.
  تخته وايت برد با سيستم ديجيتالي، لابراتوارهاي زبان مجهز به سيستم هاي سخت افزاري و نرم افزاري پيشرفته و تازه ترين كتب آموزشي از ديگر تجهيزات دبستان و پيش دبستاني دو زبانه  موسسه علوم و فنون كيش است.
به گفته دكترتقي تهراني مديرعامل موسسه آموزشي علوم و فنون كيش، تاكنون مجوز تاسيس 4 شعبه از مدارس غير انتفاعي  دو زبانه اين موسسه از وزارت آموزش و پرورش دريافت شده است كه در سال تحصيلي جاري يك شعبه از اين مدارس فعاليت خود را آغاز كرده است. روند تجهيز سه مدرسه ديگر در نقاط مختلف تهران نيز آغاز شده كه تا پيش از فصل نام نويسي مدارس در سال تحصيلي آينده و پذيرش دانش آموزان تكميل خواهد شد.
 بر اساس این گزارش، با اجراي طرح كيف در مدرسه  مدت حضور دانش آموزان نسبت به ساير مدارس روزانه 2 ساعت افزايش يافته و دانش آموزان در محيط آموزشگاه و زير نظر معلمان تكاليف خود را با دقت و كيفيت مطلوب تري انجام مي دهند.
همچنين در مقطع دبستان دانش آموزان مهارت هاي چهار گانه آموزش زبان انگليسي شامل خواندن، نوشتن، گفت و شنود و درك مطلب را بخوبي فرا مي گيرند. با توسعه اين طرح براي مقطع راهنمايي آموزش زبان فرانسه و مقطع دبيرستان آموزش زبان عربي در نظر گرفته شده است.
هدف از اجراي طرح هر دانش آموز در هر سال يك مهارت، تقويت خود باوري و خود اتكايي در دانش آموزان، توانمند سازي آنها، آماده ساختن نوجوانان براي عملكردي موفق در عرصه اجتماعي و زندگي فردي و تقویت روحیه کار آفرینی و خود اشتغالي در آينده سازان كشور است.
 آموزش سبك زندگي با الگوي ايراني – اسلامي يكي ديگر از طرح هايي است كه در اين مجموعه و با هدف تبيين جايگاه ارزشمند والدين و احترام به آنها در فرهنگ ايرانيان و ترويج فرهنگ ديني در ميان نونهالان، كودكان و نوجوانان اجرا مي شود. ديدار با فاميل و اهميت صله رحم در فرهنگ اسلامي، روش هاي صحيح دوست يابي، مهارت گفتگوي موثر در جمع اعضاي خانواده، احترام به والدين، و ارتباط هاي سالم از جمله بخش هايي است كه به دانش آموزان و خانواده ها آموزش داده مي شود. بوفه آموزشگاه نيز مواد غذايي و خوراكي استاندارد و سلامتي را به دانش آموزان ارائه مي كند.
در طرح دانش آموز سلامت با رعايت الگوي تغذيه سالم، كارشناسان مجرب تغذيه دانش آموزان را با بهترين روش تغذيه اي متناسب با خصوصيات جسمي آنها آشنا كرده و با ارائه راهكارهاي پرهيز از مواد غذايي نا سالم، آموزش خانواده ها و نقش مهم هريك از وعده هاي غذايي زمينه هاي ابتلا به بيماري ديابت را كاهش داده و دانش آموزان را از خطر ابتلا به اضافه وزن مصون نگاه مي دارند.
لازم به ذكر است موسسه آموزشي علوم و فنون كيش وابسته به سازمان منطقه آزاد كيش است كه با بيش از 120 شعبه داخلي و يك شعبه خارجي در عمان  با بهره مندي از 3800 مدرس به بيش از 250 هزار زبان آموز خدمات آموزشي استانداردي  ارائه مي كند و بزرگ ترين متولي آموزش زبان هاي خارجي در كشور محسوب مي شود.
این موسسه در کنار آموزش زبانهای خارجی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی متعددی دارد و تاسيس مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای و مهارت های پیشرفته در سال 1389 نیز بخش دیگری از فعالیت های این موسسه در جهت توسعه فعالیت های آموزشی است در حال حاضر نيز شمار مهارت آموزان اين موسسه در سراسر كشور به بيش از 5 هزار نفر رسيده است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.