قرائتی:اقامه و ترویج نماز بسیاری از مشکلات جامعه را حل می کند

 رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه اقامه نماز بسیاری از مشکلات جامعه را حل می کند گفت: ترویج نمازخوانی یک کار فرهنگی است.

حجت الاسلام محسن قرائتی شامگاه پنجشنبه در پنجمین شب از ماه محرم در جمع عزاداران حسینی در مصلای بزرگ کیش افزود: افرادی که شرایط مالی مناسبی دارند نسبت به ساخت مسجد در مکان های پرجمعیتی که کمبود مسجد وجود دارد اقدام کنند.
وی تصریح کرد: ستاد اقامه نماز از افراد خیری که مسجد می سازند حمایت می کند و همکاری های لازم را در این زمینه خواهد کرد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: هرچه کمال و خوبی مانند ادب، اطاعت، نشاط، توجه و حضور قلب، کمک به فقرا وجود دارد در نماز دیده می شود .
وی با اشاره به اینکه 350 گونه نماز داریم افزود: نماز در همه جا و هر لحظه چه در زمان زلزله، طلب باران، تولد نوزاد و مرگ خوانده می شود.
حجت الاسلام قرائتی تاکید کرد: تا نماز نخوانیم کارهای ما قبول نمی شود، البته نماز باید با نشاط باشد.
وی اظهار کرد: میزان شرکت در نماز جمعه جزیره کیش نسبت به جمعیت آن بالا است و در مناطق کوچک کارهایی انجام می شود که در مناطق بزرگ آن را نمی بینیم.
خطیب حوزه و دانشگاه تصریح کرد: معلمان آموزش و پرورش نماز را جدی بگیرند و در هر خانه ای باید یک کتاب نماز باشد.
وی با بیان اینکه نماز روز عاشورا از اهمیت زیادی برخوردار است افزود: در روز عاشورا دشمنان تیرهای زیادی به امام حسین(ع) انداختند تا نماز او را بشکنند ، اما ایشان از نماز و حتی مستحبات آن هم نگذشتند.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام راحل نیز تا روز آخر عمر پر برکت خود نماز اول وقت را بجای می آوردند و در لحظات آخر نیز بر خواندن نماز اول وقت به اطرافیانشان تاکید می کردند.
حجت الاسلام قرائتی اظهار کرد: نماز را برای تشکر از خداوند بخوانیم ، نماز زبان مشترک بین مسلمان ها است.
به گزارش ایرنا ، وی با بیان اینکه چرا امروز بین کشورهای اسلامی جنگ است تصریح کرد: چون برخی کشورها تنها اسم اسلام دارند، اما مسلمان قرآنی نیستند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه برخی حاکمان کشورهای اسلامی تنها ظاهر اسلامی و مسلمان دارند اظهارکرد: اگر نماز جمعه آنها امام جمعه ای مانند رهبر معظم انقلاب داشته باشد حاکمان این کشورها همچون شاه فرار می کنند.
حجت الاسلام قرائتی گفت: در آخر زمان حکومت زمین در دست صالحان قرار خواهد کرد و در نماز رابطه نماز گزاران و یاوران حضرت مهدی (عج) بیان می شود.
وی با بیان اینکه هر هنری نشان دهیم که خشم دشمن را به دنبال داشته باشد و بترسد ، عمل صالح است افزود : برگزاری راهپیمایی های 22 بهمن و تجمعی همچون شیرخوارگان حسینی که بر ضد آن آمریکا فیلم های تبلیغی ساخته است و آنها را به وحشت می اندازد از آن جمله است .
وی با توصیه به جمع عزاداران حسینی و جدی گرفتن نماز تاکید کرد: در حفظ و اقامه شعائر اسلامی توجه لازم را داشته باشید تا در سایر افراد اثرگذار باشد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.