مردم کیش جلوه ای از عشق حسینی را در نماز ظهر عاشورا به نمایش گذاشتند

 اقامه نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز سالار شهیدان در مصلای بزرگ کیش جلوه ای از عشق حسینی در این خطه از ایران اسلامی همزمان با روز عاشوراست .

مظلومیت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان در روز عاشورا، با گذشت بیش از هزار و 400 سال از آن واقعه جانسوز ، هنوز در میان مردم زنده است و سوگواری ها و عزاداری های هر ساله نشان از عشق و ارادت مردم به اهل بیت (ع) دارد .
امروز ساکنان جزیره مرجانی کیش با حضور گسترده خود در عزاداری سالار شهیدان یکبار دیگر پیمان بستند تا همچنان پیرو راه امام حسین (ع) باشند و در رویارویی با ظالمان ثابت قدم بمانند .
حضور دسته های عزاداری اقوام مختلف ایرانی در مصلای کیش از نکات قابل توجه عزاداری های ماه محرم در این جزیره است ،گیلانی ها ، آذری ها ، بوشهری ها و دیگر اقوام ایرانی هریک به سبک و آئین خود دسته های عزاداری راه انداخته بودند به نوعی که می توان گفت امروز تمام ایران در کیش عزادار بود.
پس از عزاداری و سوگواری و همزمان با پخش نوای اذان ، عزاداران حسینی قامت عشق بستند و نماز ظهر عاشورا را به امامت حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش اقامه کردند.
سربلندی و عزت مسلمانان ، شفای بیماران ،نابودی ظالمان و ظهور حضرت مهدی (عج) دعای عزاداران حسینی در پایان نماز ظهر عاشورا بود.
جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس در استان هرمزگان واقع شده است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.