اشاعه فرهنگ مقابله باظلم و ولنگاری پیام کاروان کربلا بود

 امام جمعه کیش با بیان اینکه بی رحمانه ترین وقایع در دشت کربلا به دست مسلمان نماها انجام گرفت مهمترین پیام کاروان کربلا را اشاعه و ترویج فرهنگ مقابله با ظلم و ولنگاری دانست .

حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نماز جمعه کیش با توصیه بر رعایت تقوای الهی و تسلیت شهادت امام زین العابدین (ع) این پیام رسان واقعه کربلا گفت : مدیریت در بحران ها کار دشواری است اما امام زین العابدین(ع) در کنار حضرت زینب (س) توانستند به خوبی فرهنگ عاشورایی را ترویج کنند.
وی گفت: در کربلا بی رحمانه ترین وقایع به دست مسلمان نما ها اتفاق افتاد و حاکمیت برای ماندگاری خود دست به هر کاری زد اما امام سجاد (ع) در آن زمان توانست بحران ها را به فرصت تبدیل کند .
خطیب جمعه کیش با تاکید بر اینکه مدیریت جریان بعد از عاشورا به دست امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س ) بود اظهار کرد : ترویج فرهنگ مقابله با ظلم و ولنگاری ، ترویج حجاب و عفاف و رساندن پیام عاشورا و کاروان اسرای کربلا در دستور کار آن دو بزرگوار قرار داشت .حجت الاسلام علیدادی با بیان اینکه دو گفتمان در کربلا وجود داشت افزود : یک گفتمان در کربلا انجام وظیفه و گفتمان دیگر بدست گرفتن حکومت به هر شیوه بود .
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز این هفته کیش با یاد آوری بخشی از تاریخ اسلام گفت : دشمنان اسلام همواره در تلاش بودند تا نور اسلام را خاموش کنند و معاویه یکی از کسانی بود که دین را از سیاست جدا کند او در ظاهر به اصول دین معتقد بود اما در اصل به دیانت اعتقادی نداشت .
امام جمعه کیش به موضوع حکومت اسلامی و حکومت مسلمانان به عنوان دو موضوع مهم اشاره کرد و اظهار داشت : حکومت اسلامی یعنی عمل کردن به احکام نورانی اسلام درجامعه و حکومت مسلمانان یعنی در راس روسای سه قوه یک مسلمان شناسنامه دار قرار بگیرد و اینکه کسی پایبند به احکام اسلامی باشند یا نباشند امری شخصی است .
وی با تاکید بر اینکه نسل جوان باید از آنچه که در کربلا اتفاق افتاده آگاه باشند افزود : آنچه در کربلا روی داده محصول دو برداشت و گفتمان است ، گفتمان اول نبوی و علوی است که پیامبر اسلام (ص) نیز 23 سال برای آن زحمت کشیدند و شهادت ها و مبارزه و جهادهای فراوانی در این مسیر بود.
وی اظهار داشت : گفتمان دوم استفاده ابزاری از دین بود که نام اسلام وجود داشته باشد ولی از رسم آن خبری نباشد که همان گفتمان اموی ها است که بنی امیه آن را ترویج می کرد.
امام جمعه کیش در بخشی دیگر از خطبه های خود با قدردانی از مردم مومن ،هیات های مذهبی ،نهادها و ادارات ، روحانیت و مبلغان و سازمان منطقه آزاد کیش در برپایی مراسم عزاداری ماه محرم گفت : همه در کمال وحدت و همدلی تلاش کردند که عزداری ها به بهترین شکل ممکن برگزار شود .
حجت الاسلام علیدادی با دعوت از کیشوندان برای شرکت در طرح سرشماری نفوس و مسکن گفت : مردم در این روزهای باقی مانده مشارکت بیشتری داشته باشند و در سرشماری اینترنتی ثبت نام کنند .
وی در ادامه به هفته پیوند اولیاء و مربیان اشاره کرد و گفت: همکاری این دو در تعلیم و تربیت ضروری است و هر جامعه ای که بخواهد نسل موفقی تربیت کند باید این دو بال در کنار یکدیگر قرار دهد ، پدر و مادر در کنار معلم و مربی نسل جامعه را نجات می دهد و آنان را ممتاز می کند .
خطیب جمعه کیش در بخشی دیگر از خطبه های نماز این هفته کیش با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی استاندارد، استاندارد را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و گفت : اقدامات خوبی در این راستا در جزیره کیش انجام شده است .
حجت الاسلام علیدادی در پایان شهادت شهید اشرفی اصفهانی در سال 61 در نماز جمعه را تسلیت گفت و فرا رسیدن سالگرد درگذشت آیت الله مهدوی کنی را گرامی داشت.
نماز جمعه کیش امروز با حضور حجت الاسلام صالحی خوانساری ،مردم مومن و مسئولان جزیره کیش درمصلای بزرگ برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.