یک هزار و 795 خانوار جزیره کیش در سرشماری اینترنتی شرکت کردند

 بخشدار کیش گفت: تا صبح امروز دوشنبه یک هزار و 795 خانوار جزیره کیش در ثبت نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 شرکت کرده اند .

علیرضا سلیمانی احمدی روز دوشنبه با اعلام اینکه ثبت نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن تا پایان روز سه شنبه 27 مهرماه انجام خواهد شد از مردم جزیره کیش خواست تا در فرصت باقی مانده ثبت نام خود را در پایگاه اینترنتی هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن 95 www.sarshomari95.ir انجام دهند .
وی گفت : در این طرح و تا صبح امروز دوشنبه 26 مهر ماه یک هزار و 795 خانوار در جزیره کیش ثبت نام اینترنتی خود را انجام داده اند
بخشدار کیش تصریح کرد : شرکت در سرشماری اینترنتی آسان است و پر کردن و تکمیل فرم پرسشنامه وقت زیادی از خانوارها نمی گیرد.
سلیمانی احمدی اضافه کرد : با توجه به اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شیوه حضوری پیچیده و پرهزینه است، مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی کمک زیادی به کاهش هزینه این طرح ملی خواهد کرد.
وی تصریح کرد خانوارها پس از ثبت نام در سامانه اینترنتی، کد دریافتی را حفظ و هنگام مراجعه مامور سرشماری به درب منزل ،آن را ارایه کنند تا دیگر به سرشماری حضوری نیازی نداشته باشند.
گفتنی است : تا صبح امروز 233 هزار و 939 خانوار در هرمزگان با جمعیتی برابر با 819 هزار و 232 نفر اطلاعات خود را به روش اینترنتی در پایگاه مرکز آمار ایران وارد کرده اند.
شهرستان های جاسک با مشارکت 76 درصد ، بستک با 72 درصد و سیریک با 71 درصد در جایگاه های اول تا سوم شهرستانهای استان هرمزگان قرار دارند.
مهلت ثبت نام اینترنتی تا 27 مهرماه تمدید شده و پس از آن سرشماری حضوری از 28 مهرماه به مدت یک ماه در سراسر کشور به روش حضوری با استفاده از تبلت انجام می شود.
نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا پانزدهم دی ماه و نتایج تفصیلی آن مرداد سال 1396 منتشر می شود.
نخستین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1335 انجام شد.از سال 1335تا 1385 سرشماری عمومی نفوس و مسکن در ایران به موجب قانون هر ده سال یک بار اجرا می شد. در سال 1386براساس مصوبه ی هیات وزیران فاصله زمانی اجرای سرشماری های عمومی نفوس و مسکن از 10 سال به پنج سال کاهش یافت.
هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در روزهای دوم تا بیست و دوم آبان ماه سال 1390 در 31 استان ، یک هزار و 139شهر و 96 هزار و 549 آبادی کشور انجام شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.