خانه و مدرسه در انجام وظايف تربيتي مکمل يکديگرند.

 معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي ويژه كيش گفت: خانه مدرسه اول فرزند و مدرسه ، خانه دوم اوست و اگر اين دو نهاد روش ها و برنامه هاي هماهنگ نداشته باشند ، در روند رشد کودک اختلال به وجود مي آيد.

 سرگرد "يونس شعبانيان" گفت؛ خانه و مدرسه در انجام وظايف تربيتي مکمل يکديگرند به طوريکه خانه مدرسه اول فرزند و مدرسه ، خانه دوم اوست و اگر اين دو نهاد روش ها و برنامه هاي هماهنگ نداشته باشند ، در روند رشد کودک اختلال به وجود مي آيد.
متأسفانه در بسياري از جلسات انجمن اولياء و مربيان، متوليان قصد دارند تنها اين جلسات را براي رفع تکليف و اداي قانون آموزش و پرورش برگزار کنند، هنگامي که والدين به مدرسه و امور او اهميت مي دهند، کودک نيز براي مدرسه و آموزگارش احترام بيشتري قائل مي شود ، دانش آموزاني که والدينشان در فعاليت هاي مربوط به مدرسه شرکت مي کنند، روحيه اجتماعي شان بالاتر مي رود و نسبت به جامعه و مسائل مربوط به آن احساس مسئوليت بيشتري مي کنند.
وی گفت: حضور والدين و مشاركت آنان در نشست هاي مدارس نه تنها در پرورش و تربيت فرزندانشان موثر است بلكه در آموزش و تحصيل آنان نيز تاثيرگذار است و شركت در اين نشست ها، باعث اطلاع والدين از منابع و شيوه‌هاي تدريس جديد در مدارس مي‌شود.
سرگرد "يونس شعبانيان" گفت : اگر نگاهي به سيستم هاي آموزش و پرورش در برخي از كشورها بياندازيم ، مي بينيم در برخي كشورهاي اروپايي بر اساس قانون، پدر خانواده ملزم مي شود ساعات مشخصي در ماه با فرزند خود در محلي به بازي و تفريح پرداخته و اين ساعات ثبت شده و الزامي است.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي ويژه كيش گفت: پر واضح است كه والدين زماني قادر خواهند بود نقش تربيتي خود را به نحو مطلوب در قبال فرزندان خود ايفا کنند كه هم ارتباط صميمي و هميشگي با فرزند خود داشته باشند و هم با مدرسه فرزندان خود ارتباطي صحيح برقرار کنند و از وضع درسي و رفتاري فرزندشان اطلاع کافي داشته باشند.
وی افزود: يكي از مسائلي كه هنوز به صورت اساسي و شايسته به آن پرداخت نشده، موضوع ساعت كاري بالاي والدين و بي توجهي آنان به سرنوشت فرزندان خود است.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي ويژه كيش گفت: البته اين عدم احساس مسئوليت نيز ريشه در مسائل ديگر دارد و فشار كاري ، افزايش ساعت كار و چند شغله بودن اكثر سرپرستان خانواده ها به علت هزينه هاي بالاي زندگي باعث شده كه نه تنها فرصتي براي حضور والدين در مدارس و سركشي از وضعيت تحصيلي و آموزشي فرزندانشان ايجاد نشودبلکه اوقات فراغتي هم نباشد که خانواده ها در كنار يکديگر لحضاتي را با هم به گفت و گو بنشينند و متاسفانه اين وضعيت گام به گام باعث جدايي و فاصله افتادن بين اعضاي مختلف خانواده از هم شده است.
سرگرد "يونس شعبانيان" گفت : در اين ميان سوالي كه مطرح مي شود اين است كه چرا با توجه به اهميت و جايگاه انجمن اولياء و مربيان در تربيت و رشد دانش آموزان، متاسفانه استقبال حداكثري از سوي خانواده ها صورت نمي گيرد و به قولي "مشاركت هاي مردمي" در اين بخش ضعيف است.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي ويژه كيش گفت: اينگونه مشاركت شيوه هايي است که به وسيله آن ها والدين با استفاده از توانايي ها و ظرفيت هاي خود ، خدمات کمي و کيفي به آموزش و پرورش و درنهايت رشد و پويايي فرزندان خود ارائه مي دهند

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.