تسخیر لانه جاسوسی از محورهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی است

 امام جمعه کیش تبعید امام راحل، تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش آموز را سه جریان اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود : امام خمینی (ره ) بعد از معصومین (ع) اولین چهره ای بود که علیه دستگاه ظلم با تمام توان ایستاد و انقلاب را به نتیجه رساند.

 حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نمازجمعه این هفته کیش با تاکید بر رعایت تقوای الهی با تسیلت سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی نخستین شهید محراب در سال 58 توسط منافقان کوردل در تبریز و گرامیداشت 13 آبان ماه ،سالروز شهادت محمد حسین فهمیده گفت : به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی شهید فهمیده کسی است که می توان به او لقب رهبر داد.
خطیب جمعه کیش در بخشی دیگر از خطبه های خود به ورود کاروان اسرا و اهل بیت امام حسین (ع) به شام اشاره کرد و گفت: این کاروان مسیر کربلا تا شام را طی و در این راه زخم زبانها ، شکنجه های روحی و جسمی فراوانی را تحمل کرد.
وی پیام رسان این واقعه تاریخی را حضرت زینب (س) و حضرت زین العابدین (ع) عنوان کرد و افزود : امام سجاد (ع) در مجلس یزید آنچه را که بر کاروان اسرای کربلا رخ داده بود به شیوایی بیان کردند که در آن درس ها و عبرت های فراوانی است که با مطالعه و تحقیق در تاریخ می توان از آن بهره لازم را برد .
خطیب جمعه کیش به تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی و جریان تبعید امام راحل به ترکیه اشاره کرد و گفت: تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام و روز دانش آموز سه مناسبت بزرگی است که دست به دست هم دادند تا روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را خلق کنند.
وی 13 آبان ماه را روز ملی مبارزه با استکبار جهانی برشمرد و افزود : امام راحل در 13 ابان ماه به ترکیه تبعید شدند ، ایشان بعد از معصومین (ع) اولین مبارز علیه ظلم و جور و اولین چهره علیه دستگاه ظلم بود که با تمام توان ایستادگی کرد و انقلاب را به نتیجه رساند.
حجت الاسلام علیدادی یاد آور شد : پیش از امام راحل نیز مبارزانی همچون مدرس علیه دستگاه ظلم ایستادند و شربت شهادت را نوشیدند ، اما امام در حجم مبارزه و تدبیر و بسیج توده های مردم اولین و بی نظیر بودند.
خطیب جمعه کیش تصریح کرد : امام خمینی (ره ) با ایستادگی در مقابل ظلم توانستند بینی استکبار جهانی را به خاک بمالند .
امام جمعه کیش به لانه جاسوسی امریکا که به یک اتاق فرماندهی علیه نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده بود اشاره کرد و گفت :دانشجویان مخلص و متعهد خط امام توانستند لانه جاسوسی را تسخیر و انقلاب دوم را به نام خود ثبت کنند.
وی با گرامیداشت یاد دانش آموزانی که در راه انقلاب و امام مبارزه کردند و جان خود را تقدیم کردند اشاره کرد و افزود : این 3 جریان در مبارزه با استکبار جهانی مشترک هستند از این روز 13 ابان ماه به نام روز مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته است .
امام جمعه کیش در بخش دیگری از خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه کیش هفته بسیج دانش آموزی را به تمام بسیجیان و دانش آموزان تبریک گفت و افزود : برهمه آحاد مردم ، بسیجیان و دانش آموزان واجب است که در روز 13 آبان ماه بصورت گسترده و هماهنگ تر از سالهای قبل در این روز جهانی حضوری فعال داشته باشند.
پس از پایان نماز یکی از دانش آموزان بسیجی به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و روز ملی مبارزه با استکبار به قرائت بیانیه پرداخت.
نماز جمعه این هفته کیش با حضور جمعی از مسئولان ،مردم و دانش آموزان بسیجی در مصلای بزرگ کیش برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.