ساکنان جزایر ایران نخستین ومقتدرترین دریابانان و مرزداران هستند

 فرمانده انتظامی ویژه کیش گفت: درسرزمین پهناور جمهوری اسلامی نخستین و مقتدرترین دریابانان و مرزداران ساکنان جزایر هستند.

 مسئولان و اعضای شورای تامین کیش امروز چهارشنبه و به مناسبت 13 ابان روز دانش آموز در سفری یک روزه ضمن بازدید از پاسگاه دریابانی،فرودگاه و بندرگاه در دست احداث جزیره هندورابی و بخش های مستقر با دانش آموزان دبستان ایران زمین و تعدادی از ساکنان جزیره دیدار و گفت وگو کردند .
فرمانده نیروی انتظامی کیش در این دیدار با تبریک فرارسیدن هفته بسیج دانش آموزی و تقدیر از تلاش های کادر آموزشی دبستان ایران زمین گفت: این بازدید در قالب یک برنامه فرهنگی و به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج دانش آموزی انجام شد.
سرهنگ رحیم جهانبخش ابراز امیدواری کرد که دانش آموزان این خطه از میهن اسلامی با تلاش خود یک ایرانی مسلمان و مقتدر در یکی از جزایر کشور هستند که قوت قلبی برای نظام جمهوری اسلامی محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه نخستین و مقتدرترین دریابانان و مرزداران ساکنان جزایر هستند اظهار کرد : به برکت نظام جمهوری اسلامی شاهد امنیت و آرامش در منطقه هستیم .
سرهنگ جهانبخش تصریح کرد : نیروی انتظامی همچون گذشته خدمتگزار ملت ایران به ویژه مرزدارانی است که با تلاش خود با نیروی انتظامی همکاری و همدلی می کنند.
وی تاکید کرد : با توجه به رسالت سنگینی که بر دوش نیروهای دریابانی ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی است نیروی انتظامی نیز به صورت شبانه روزی آماده خدمتگزاری در عرصه های مختلف و تامین امنیت و آرامش برای هموطنان خود است.

* هندورابی در آینده نزدیک به مقصد مهم گردشگری تبدیل می شود
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه ازاد کیش نیز با تبریک هفته بسیج دانش آموزی گفت: فرصت و بستر خوبی ایجاد شد تا بتوانیم با دانش آموزان و ساکنان جزیره هندورابی دیدار کنیم .
ابراهیم رضوانی اظهار کرد : این بازدید با همکاری فرمانده انتظامی و همراهی شورای تامین منطقه آزاد کیش صورت گرفت.
به گزارش ایرنا ، وی به همدلی و یکپارچگی مردم و مسئولان در جای جای میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: این همدلی چه در شهرها و چه در مرزها مشهود است و در جزیره هندورابی نیز به عنوان یکی از مناطق مرزی ارتباط خوب و صمیمی میان ساکنان و همچنین مسئولان برقرار است.
رضوانی اضافه کرد : منطقه آزاد کیش نیز تلاش کرده امکانات لازم فرهنگی ، بهداشتی و درمانی را در این جزیره فراهم سازد .
وی تصریح کرد :هندورابی با طبیعت زیبا و بکر خود و آنچه در طرح جامع این جزیره دیده شده در آینده نزدیک به یکی از مقاصد مهم و خوب گردشگری برای کشور تبدیل خواهد شد.
این مسئول در سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در گذشته زندگی در این جزیره شرایط سخت تری داشت افزود: امروز شاهد رشد در هندورابی هستیم و حضور دانش آموزان با نشاط نشان از شادابی آنان در خانوادهای خود دارد .
معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش ابراز امیدواری کرد که با ا افتتاح فرودگاه در این جزیره شاهد رشد و توسعه بیشتری باشیم .
رضوانی افزود: همکاری و همدلی ساکنان جزیره هندورابی به گونه ای است که آنان همه فعالان در این جزیره را همچون فرزندان خود می دانند و با آغوش گرم پذیرای آنان هستند.
وی با تاکید بر بکر بودن و سواحل دست نخورده این جزیره گفت : طرح جامع جزیره هندورابی آینده ای روشن و امیدوارکننده ای را ترسیم کرده است .
رضوانی با بیان اینکه این جزیره قرار نیست که حالت شهری به خود بگیرد تصریح کرد: ارگانیک و طبیعی بودن منطقه حفظ خواهد شد.

* تاکید بر راه اندازی بسیج دانش آموزی در هندورابی
فرمانده ناحیه بسیج سپاه کیش گفت : حضور مسئولان واعضای شورای تامین منطقه آزاد کیش سبب شادی دانش آموزان دبستان ایران زمین در جزیره هندورابی شد.
سرگرد خادمی زاده با تاکید بر اینکه بسیج دانش آموزی در جزیره هندورابی باید راه اندازی شود گفت :به دنبال این هستم تا فرهنگ و تفکر بسیجی در جزیره هندورابی که مردمانی خونگرم و با محبت دارند را بیشتر ترویج و توسعه دهیم .
به گزارش ایرنا ، وی گفت : امروز شیعه و سنی با وحدت و همدلی در کنار یکدیگر قرار دارند و اجازه نمی دهند تا این وحدت توسط دشمنان خدشه دار شود.
خادمی زاده با تاکید بر اینکه بسیج به عنوان عامل وحدت در کنار دیگر افراد قرار دارد افزود: با فعال شدن پایگاه بسیج در جزیره هندورابی اهالی این روستا یک بسیجی واقعی خواهند شد.
وی تصریح کرد : بسیج مردم را در کنار یکدیگر قرار داده و با ایجاد برنامه های فرهنگی دیگر نیازی به سلاح نبوده و تنها به دنبال ایجاد همدلی با یکدیگر است.
'محمد راب 'یکی از آموزگاران مدرسه ایران زمین گفت: امیدواریم طرح های در دست اجرا در این جزیره رونق خوبی برای ساکنان ، دانش آموزان این خطه از میهن اسلامی به همراه داشته باشد.
وی که حدود 6 سال به همراه همسر خود وظیفه تعلیم و تربیت دانش اموزان جزیره هندورابی را بر عهده دارند تعداد دانش آموزان دبستان را 22 نفر عنوان کرد و افزود : این دبستان 2 کلاس درس دارد که کلاس های آن به صورت چندپایه و در 6 مقطع برگزار می شود.
وی اظهار داشت: در این دبستان 15 پسر و 7 دختر مشغول به تحصیل هستند.
عبدالله هندورابی زاده از بزرگان جزیره هندورابی در این مراسم از حمایت های مسئولان که با تلاش خود قوت قلبی برای جزیره نشینان هندورابی هستند قدردانی کرد.
در این بازدید جمعی از اعضای شورای تامین ،فرماندهان نظامی و انتظامی ،رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی و ،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش حضور داشتند.
13 آبان ماه در تقویم نظام جمهوری اسلامی به عنوان روز مبارزه با استکار جهانی و روز دانش اموز نام گذاری شده است .
جزیره هندورابی با 22/8 ( 22 و هشت ) کیلومتر مربع مساحت در فاصله 325 کیلومتری از بندر عباس واقع شده و از جزایر ایرانی خلیج فارس و توابع بخش کیش است. این جزیره حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.