اربعین مانور با شکوه و اعلام وفاداری عالم تشیع و تسنن به اهل بیت (ع) است

 استاد حوزه و دانشگاه، پیاده روی اربعین را اعلام قدرتمندانه و وفادارانه عالم تشیع و تسنن نسبت به اهل بیت (ع) دانست و گفت که در هیچ جایی از جهان نمی توان چنین مراسم با عظمت و باشکوهی را مشاهده کرد.

 حجت الاسلام احمد مروی امروز یکشنبه در آئین عزاداری اربعین حسینی در مسجد خاتم الانبیا (ص) کیش با بیان اینکه اربعین آثار و برکات فراوانی دارد افزود: اربعین یک مانور و یک شعور مودبانه است و حضور 20 میلیون نفر در طول یک هفته در مکان مقدس کربلای معلی اعلام وفاداری و تبعیت به اهل بیت (ع) است .
وی گفت: این عزتی که خداوند به برکت امام حسین (ع) به مسلمانان داده و در اربعین متجلی می شود را باید قدر بدانیم .
حجت الاسلام مروی با انتقاد از تلاش دشمنان اسلام برای جلوگیری از انعکاس رسانه ای این رویداد با عظمت، گفت :اگر داعشی گمراه و آدمکش ،دست به جنایت می زنندانعکاس اعمال آنها توسط رسانه ها در سراسر جهان منعکس می شود ، همانهایی که توسط استکبار مدیریت و مسلح شده اند .
وی با بیان اینکه صحنه های جنایت داعش از سوی رسانه های استکبار به سراسر جهان منعکس می شود افزود : آنها از ابزار هنر به بهترین شکل ممکن برای خدشه دار کردن چهره اسلام و نشان دادن تصویری خشن، ظالم و بی رحم از آن استفاده می کنند.
استاد حوزه و دانشگاه حضور میلیونی و پر عظمت مسلمانان در کشوری که امنیت نیز در آن حاکم نیست را در تاریخ بی نظیر خواند و گفت: رسانه های استکبار تلاش می کنند تا این شکوه و عظمت انعکاس پیدا نکند، آنها بدنبال خاموش کردن نور خورشید هستند اما خدا نگهبان است اگر چه غافلان از پذیرش واقعیت اکراه دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش اهل بیت (ع) پس ازواقعه عاشورا اشاره کرد و گفت : حضرت زینب (س)، ام کلثوم (س) و امام سجاد (ع) با سخن و عمل خود بخوبی این نقش را ایفا کردند.
حجت الاسلام مروی گفت :امام حسین (ع) در آخرین لحظه و هنگام خداحافظی به حضرت زینب (س) فرمودند مبادا در دوران اسارت و گردش در شهرها و آزار و اذیت سخنی بر زبان آورید که ازشان و جایگاه اهل بیت (ع) کاسته شود.
به گزارش ایرنا ،وی با تاکید براینکه تمامی حقایق عاشورا در تاریخ ثبت و ضبط شده است افزود : در هیچ کجای تاریخ نمی توان دید که اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) هیچ تقاضا و خواسته ای از دشمن داشته باشند و در همه جا سربلند بودند.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بازماندگان کربلا پیام عاشورا و امام حسین (ع) را به خوبی به مردم رساندند افزود : آنها در مکتب قران و امام حسین (ع) رشد کردند و هیچگاه در مقابل دشمن سر تعظیم فرود نیاوردند.

* دعوای بین اسلام و شرک تمام نشدنی است
وی چرخاندن اهل بیت امام حسین (ع) در شهرها را برای ترساندن مردم عنوان کرد و افزود : یزیدیان بدنبال این بودند که صدای حق خواهی را برای همیشه خاموش و حکومت ننگین بنی امیه را برای همیشه تاریخ تثبیت کند اما اهل بیت (ع) بهترین استفاده را از این فرصت کردند و هر آنچه که دشمن به دنبال آن بود عکس آن محقق شد.
حجت الاسلام مروی با تاکید بر اینکه هدف بنی امیه از بین بردن دین بود اظهار کرد : یزید با دین مسئله داشت و دعوای او با امام حسین (ع) بر سر اسلام و قرآن بود همانگونه که دعوای انقلاب اسلامی با جهان استکبار بر سر اسلام است .
وی تصریح کرد : اگر امام راحل فرمودند هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید و رهبر معظم انقلاب نیز تاکید می کنند که در مقابل آمریکا بایستید همان دعوای اسلام با شرک است و این دعوا تمام شدنی نیست،اگر دعوای امام حسین (ع) با بنی امیه تمام شدنی بود امروز دعوای انقلاب اسلامی با سران استکبار هم تمام می شد.
حجت الاسلام مروی در پایان به خطبه خوانی حضرت زینب (س) و امام سجاد در شام اشاره کرد و گفت : حضرت زینب با شجاعت تمام با خطبه های خود یزیدیان را رسوا کرد .
به گزارش ایرنا ،مراسم عزاداری اربعین حسینی با حضور امام جمعه کیش ،دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ،فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم مومن و ولایتمدار کیش در مسجد خاتم الانبیا (ص) برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.