دولت یازدهم دولتی مسئول ، فروتن و خیر جمعی است

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم را دولتی مسئول، فروتن و خیر جمعی عنوان کرد و گفت: سیاست دولت دکتر روحانی همواره بر این بوده است تا تعاملی تنگاتنگ با افراد جامعه داشته باشد و با بر خورداری از خرد جمعی به سمت خیر جمعی حرکت کند.

 علی ربیعی در آئین افتتاح ساختمان جدید اداره بهزیستی کیش با بیان اینکه دولت، برای بهبود شرایط زندگی مردم سیاست های توانمند سازی را در اولویت طرح های رفاهی خود قرار داده است افزود: کاهش فقر و بهبود شرایط زندگی نیارمندان و افراد ناتوان با اجرای سیاست های اصولی و مشارکت جمعی افراد جامعه و نهادهای مختلف محقق می شود.
وی افزود: پس از موافقت رهبر معظم انقلاب با در دستورکار قرار گرفتن سیاست اشتغال فراگیر ضد فقر این طرح به مجلس شورای اسلامی می رود و با اعتبار 5/1 میلیارد دلاری از محل صندوق ذخیره ارزی سیاست های اشتغال فراگیر ضد فقر اجرایی خواهد شد .
ربیعی تصریح کرد: با ایجاد اشتغال از طریق تاسیس تعاونی ها و همچنین جهت گیری به سمت بنگاه های کوچک و متوسط و فراهم شدن فرصت های شغلی برای ساکنان هر شهر متناسب با فضای کسب و کار منطقه و افزایش سهم عوامل تولید جامعه به سمت توانمند شدن حرکتی مستمر و پایدار خواهد داشت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم را دولتی مسئول، فروتن و خیر جمعی عنوان کرد و گفت: سیاست دولت دکتر روحانی همواره بر این بوده است تا تعاملی تنگاتنگ با افراد جامعه داشته باشد و با بر خورداری از خرد جمعی به سمت خیر جمعی حرکت کند.

*بیش از هر زمان دیگر نیازمند خرد جمعی هستیم
وی با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان به خرد جمعی نیاز داریم گفت: هر ایرانی در قبال تمام هموطنان خود مسئولیت دارد و تک تک ایرانیان می توانند با کوچک ترین کار چون نشاندن لبخند بر لب یک انسان تا فعالیت های بزرگ تر و کمک های مالی چشمگیر مسئولیت های اجتماعی خود را به درستی انجام دهند و به بهبود شرایط زندگی دیگران کمک کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: برخی دهک های جامعه نیاز بیشتری به توجه مسئولان و حمایت های نوع دوستانه دارند گفت: برخی واقعیت ها در جامعه ناشی از سیاست های صدقه ای اشتباهی است که در سال های گذشته اعمال شده است و تلاش داریم تا مشکلات را ریشه ای برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد بازنشستگان کشور حداقل دستمزد را دریافت می کنند تاکید کرد: رسیدگی به وضعیت معیشتی بازنشستگان و تکریم آنان از جمله برنامه های وزارت تعاون است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در جزیره کیش از ارتقاء اداره بهزیستی کیش خبر داد و گفت: با توجه به تلاش مسئولان برای ارتقاء این اداره با هدف استاندارد سازی خدمات ارائه شده به جامعه هدف روند پیوستن بهزیستی کیش به ادارات زیر مجموعه استان تهران انجام شده است که این خبر مسرت بخش را به ساکنان این منطقه اعلام می کنیم.
وی به لزوم توسعه صنعت گردشگری در کشور برای کسب سهم شایسته از بازار گردشگری بین المللی اشاره کرد و گفت: تاکنون در جهت توسعه گردشگری افراد کم در آمد و یا ناتوان جسمی در کشور طرح شاخصی اجرا نشده است و سازمان منطقه آزاد کیش می تواند با ایجاد دهکده سلامت در جزیره هندورابی سالمندان و افراد ناتوان جسمی را برای بهره مندی از مواهب طبیعی این منطقه ترغیب و حمایت کند.
ربیعی در پایان اظهار کرد: با برنامه ریزی و راه اندازی تورهای گردشگری برای افراد کم در آمد، می توان این هموطنان را در شادی یک سفر تفریحی سهیم و روحیه آنها را برای زندگی سالم و بهتر تقویت کرد.
ساختمان جدید بهزیستی کیش در زمینی به مساحت 900 متر مربع و با زیر بنای یک هزار و 880 متر مربع، در پنج طبقه ساخته شده است که شامل بخش های مختلفی از جمله کارگاههای گفتار درمانی، کار درمانی و آب درمانی و اورژانس اجتماعی و توانبخشی است.
این ساختمان به همت جمعی از خیرین و با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش ساخته شده روز پنجشنبه با حضور اکبر ترکان مشاور رئیس جمهوری دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت، شقایق کهور زاده رئیس بهزیستی کیش و جمعی از مدیران و رئیسان ادارات و نهادها ی نظامی و انتظامی در کیش افتتاح شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.