هفته اطلاع رسانی ایدز فرصت ارزشمندي براي جلب مشاركت ملي و پيشگيري از اين بيماري است

 به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز جلسه درون بخشی در مرکز توسعه سلامت کیش برگزار شد.

 دکتر محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان اینکه آموزش و اطلاع رساني يكي از برنامه های ملي پيشگيري از عفونت اچ آی وی و بیماری ايدز در كشور است ، گفت: تعيين يك مقطع زماني خاص در سال براي برجسته سازي موضوع و حساس كردن سياستگذاران، مسئولان و آحاد جامعه به موضوع اچ آی وی و ايدز بسيار ضروري است.
دکتر رضانیا با اشاره به اينكه در جمهوري اسلامي ايران همزمان با ساير كشورهاي جهان 10 آذر ماه و به عنوان "روز جهاني ايدز" در تقويم رسمي كشور در نظر گرفته شده است گفت : براي اطلاع رساني مناسب در خصوص اچ آی وی و بیماری ایدز از  13 تا 19 آذرماه به "هفته اطلاع رسانی ايدز" نامگذاری شده است. و بايد توجه داشته باشيم كه ايدز تنهاً يك موضوع بهداشتي نبوده و داراي ابعاد اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و امنيتي است.
 رئیس مرکز توسعه سلامت کیش تصریح کرد: گراميداشت اين هفته فرصت مناسبي براي تبيين برنامه ها، جلب مشاركت سياستگذاران و مسئولان، بيان اقدامات، دستاوردها و چالش هاي موجود و همچنين تكريم فعاليت هاي دست اندركاران این عرصه خواهد بود.
وی یادآور شد: اجرای پرده خوانی در سطح شهر و مدارس ، برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها ،زیر نویس شعار های مرتبط با ایدز و ارائه پیام های رادیویی و کارشناسی از طریق رسانه های جمعی ، نصب بنر در سطح شهر،توزیع بروشور و ارائه بسته های آموزشی زندگی عاری از خطر در مدارس وبرگزاري  نشست خبری با خبرنگاران، بخشی از برنامه های متنوع هفته اطلاع رسانی ایدز در کیش است.
شایان ذکر است، ، به منظور افزایش بودجه‌ها و افزایش آگاهی، آموزش و مبارزه با تبعیض‌ها ، از سال 1988روز اول دسامبر برابر با 10 آذر به عنوان روز جهانی ایدز نامگذاری شده است و هر ساله برای این روز، شعار خاصی نیز در نظر گرفته می‌شود. هدف عمده اين طرح يادآوري خطر ابتلا به ايدز به عموم مردم است تا فراموش نكنند که  HIV از بین نرفته و هنوز تا ريشه كني و رسيدن به راهكارهاي كارآمد مبارزه با اين بيماري راه طولاني پيش رو است. در بسياري از كشورها در روز جهانی ایدز مردم لباس‌هايشان را به روبان قرمز مزین می‌کنند تا توجه و مراقبت در برابر HIV و ایدز را متذکر شده و به دیگران یادآور شوند که تعهد و پایبندی و حمایت آنها مورد نیاز است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.