چهارمین جلسه ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر در کیش برگزار شد

 چهارمین نشست شورای ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر جزیره کیش در سال 95 با حضور امام جمعه و اعضای ستاد در دفتر نهاد امامت جمعه برگزار شد.

 رئیس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر جزیره کیش در این نشست با تاکید بر اینکه از نظر تئوری در مصوبه های این ستاد اشکالی وجود ندارد افزود : مشکل اصلی ضعف در اجرای این مصوبه ها است .
حجت الاسلام حسن علیدادی گفت : به غیر از بحث حجاب و عفاف دهها مورد دیگر در موضوع امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که کمتر به آن توجه می شود .
وی تصریح کرد :با توجه به تغییر فرمانده انتظامی کیش و فرمانده بسیج سپاه کیش تمامی مسئولیت هایی که در این ستاد بر عهده فرمانده هان قبل بود بر عهده این افراد قرار می گیرد.
امام جمعه کیش اظهار داشت : مصوبه های جلسه قبل باید عملیاتی و به مرحله اجرا برسند.
فرمانده انتظامی و یکی از اعضا ستاد احیا امربه معروف و نهی از منکر کیش نیز در این نشست به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت : در این مصوبه برای تعدادی از سازمان و نهادها دستورالعمل عفاف و حجاب ماموریت تعریف شده است که بر اساس آن باید فعالیت کنند.
سرهنگ رحیم جهانبخش با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند:' با بهترین روش ها مردم را به عبادت ،ظواهر و مصادیق دینی از جمله صدق ،امانت،تقوی،ترک منکر ،امر به معروف و زندگی صحیح هدایت کنید' اظهار کرد : طرح مشارکت های مردمی در حوزه عفاف و حجاب با تدابیر امام جمعه کیش و همراهی امامان جماعت در مساجد با اقدام های مناسبی انجام گرفته است .
وی با بیان اینکه حجاب ارزنده ترین نمودهای فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایرانی اسلامی است و پیشینه آن نیز به قبل از ورود اسلام باز می گردد افزود : بیش از 70 درصد از دخترانی که در المپیاد و کنکور رتبه های خوبی کسب کرده اند حجاب برتر دارند.

*اشاعه حجاب نیازمند آموزشهای بنیادین و مداوم در خانواده ،مدرسه ،دانشگاه و اجتماع است
سرهنگ جهانبخش افزود: حجاب و عفاف پدیده مذهبی و ارزشی مهمی در تعالی اسلامی است و توجه به زمینه های فرهنگی و اجتمای به عنوان بستر آن شایسته و لازم است و اشاعه و تعمیق آن نیازمند آموزشهای بنیادین و مداوم در خانواده ،مدرسه ،دانشگاه و اجتماع است .
سرهنگ جهانبخش یاد آور شد : در جنگ سخت زمانی به پیروزی رسیدم که مردم وارد صحنه شدند ، در جنگ نرم نیز باید اینگونه باشد و مردم بصورت جدی وارد صحنه شوند.
وی با تاکید بر اینکه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از وظایف همگان است افزود: تا زمانی که مردم بصورت جدی در کنار دیگر سازمان های متولی عفاف و حجاب قرار نگیرند کار به خوبی پیش نخواهد رفت.
به گزارش ایرنا ، سرهنگ جهانبخش بستر سازی اجتماعی ،همکاری با شخصیت های مذهبی و فرهنگی،گروه های مرجع اجتماعی،نشست های دوره ای با اقشار مذهبی و امامان جماعت ،برگزاری ادوار مقدماتی و تشکیل تیم های نظارتی نامحسوس و تمرکز جدی در برخی نقاط حساس را از جمله اقدامات این ستاد عنوان کرد.
وی یکی دیگر از اولویت های ستاد را تعریف و تدوین فهرست جامع از معروفات و منکرها برای ورود فعال اعضای ستاد در این زمینه ذکر کرد .
سرهنگ جهانبخش بکارگیری از حلقه های صالحین بسیج،تعیین دبیرخانه دائمی ستاد و توسعه طرح مشارکت های مردمی در ادارات و سازمان ها را از دیگر اقدامات این ستاد دانست.
وی تاکید کرد :موضوع عفاف و حجاب تنها ویژه بانوان نیست و برای آقایانی که از پوشش مناسب برخودار نیستند باید مورد توجه قرار گیرد .
در این نشست که یکشنبه شب برگزار شد ، اعضای ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.
در پایان این نشست مصوبه های نشست قبل نیز مورد بررسی قرار گرفت .

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.