دانشجویان کشور با خودباوری در مسیر دستیابی به علم وفناوری گامهای خوبی برداشته اند

 معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه دانشجو و دانشگاه مغز متفکر جامعه محسوب می شود افزود : دانشجویان ایران اسلامی توانسته اند با خود باوری و اعتماد به نفس در مسیر دستیابی به علم وفناوری گام های خوبی بردارند .

ابراهیم رضوانی سه شنبه شب در حاشیه آئین گرامیداشت روز دانشجو با تبریک این روز به تمامی دانشجویان کشور و مستقر در جزیره کیش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا 16 آذر را روز استکبارستیزی عنوان کرد و افزود : روز دانشجو روزی است که جنبش دانشجویی، استقلال خواهی و مخالفت با استکبار و استعمار را به نمایش گذاشت تا پرچمدار بیداری و نماد آگاهی باشد .
وی با یاد آوری جانفشانی های دانشجویان در دوران انقلاب و دفاع مقدس گفت: امروز هم این قشر فرهیخته علم آموزی و استکبار ستیزی را رسالت بزرگ خود می دانند و تلاش های زیادی برای پیشرفت و تعالی کشور انجام می دهند.
رضوانی با بیان اینکه دانشجو و دانشگاه مغز متفکر جامعه است افزود : دانشجویان ایران اسلامی توانسته اند با خود باوری و اعتماد به نفس در مسیر دستیابی به علم وفناوری گام های خوبی بردارند .
وی کسب علم را از عوامل توسعه پایدار خواند و گفت : دانشجویان نقش آگاهی دهنده در جامعه دارند بنا براین باید قدرت تجزیه و تحلیل و درک درستی از مسائل داشته باشند .
معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش در مورد برپایی مراسم روز دانشجو در کیش گفت : در سال گذشته این برنامه در پردیس صنعتی شریف برگزار شد و با توجه به اینکه محل برگزاری و مشارکت دانشجویان در آن فضا پاسخگو نبود امسال این آئین را در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی برگزار کردیم که با استقبال زیاد دانشجویان مواجه شد .
وی افزود : در سالهای قبل برای اجرای برخی برنامه ها از نیروهای غیر بومی استفاده می شد که در این دوره این موضوع به طور کامل بومی سازی شده و کارها به دست دانشجویان و هنرمندان جزیره انجام می شود .
رضوانی با بیان اینکه پنج دانشگاه در جزیره مستقر هستند افزود : این دانشگاه ها در کنار یکدیگر با اجرای برنامه های مشترک پیام همدلی و مشارکت را به نمایش می گذارند .
معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش به تشکیل شورای هماهنگی روسای دانشگاه های مستقر با مدیریت مدیر عامل منطقه آزاد کیش از سال گذشته اشاره کرد و به ایرنا گفت : در این شورا روسای دانشگاه ها برنامه ها و پیشنهادهای خود را برای بهبود وضعیت عنوان می کنند و سازمان نیز تا حد توان برای پیشبرد اهداف دانشگاه ها کمک می کند .
وی با بیان اینکه تا کنون دو جلسه در این زمینه تشکیل شده است اظهار کرد : در این جلسه ها بر نحوه تعامل دانشگاه ها با یکدیکر ، برنامه های آینده دانشگاه ها برای توسعه به ویژه تحقق بین المللی بودن آن با جذب دانشجویان خارجی تاکید شده است .
رضوانی تصریح کرد : دو دانشگاه پردیس تهران و صنعتی شریف با توجه به بین المللی بودن ، تعامل با دانشگاه های معتبر خارجی و برگزاری دوره های مشترک با این دانشگاه ها را در دستور کار دارند.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، اقدامات انجام شده در این راستا در دانشگاه ها را بسیار موثر عنوان کرد و افزود : مکاتبات زیادی برای برگزاری دوره های مشترک با دانشگاه های خارجی انجام شده است که در افزایش سطح کیفی دانشگاه و جذب دانشجوی خارجی اثر گذار است .
آئین گرامیداشت روز دانشجو با حضور دانشجویان ، نماینده نهاد امامت جمعه، امام جمعه اهل سنت ، رئیسان دانشگاه های مستقر در کیش ، فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از مدیران و روسای ادارات در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد .
در این مراسم از دانشجویان برتر دانشگاه های کیش تقدیر شد.
گفتنی است : در پنج دانشگاه فعال در جزیره کیش بیش از 7 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل مشغول هستند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.