معرفی 4 ورزشکار به عنوان سفیران پیشگیری از اعتیاد

 شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش در راستای ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد و با توجه به الگو برداری جوانان و نوجوانان، میلاد سیار، میلاد محمدی ، علی خدیور و یعقوب زایدی چهار ورزشکار کشور را به عنوان سفیران پیشگیری از اعتیاد معرفی کرد.

 سرهنگ محمد حسن جهان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش در مراسمی که با حضور پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در خانه بومیان برگزار شد ، میلاد سیار دونده 110 متر با مانع و عضو تیم ملی دو و میدانی ، میلاد محمدی مدافع تیم ملی فوتبال ایران،علی خدیور دونده سرعتی جزیره کیش و یعقوب زایدی در رشته غریق نجات از کیش را به عنوان سفیران پیشگیری از اعتیاد معرفی کرد.
میلاد محمدی عضو تیم ملی فوتبال در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ورزش کردن را بهترین و مناسب‌ترین راه پیشگیری از اعتیاد دانست و افزود : ورزش کردن نشاط و سرزندگی به دنبال دارد و فرد می تواند بر اضطراب‌ها و افسردگی‌های خود غلبه کند چنین فردی به سراغ مصرف مواد مخدر نخواهد رفت.
وی تصریح کرد : ورزش کردن کاهلی و تنبلی را از فرد دور می کند و سبب تخلیه هیجانات و افکار منفی می شود .
این فوتبالیست جوان تاکید کرد : جسمی که تحرک نداشته باشد دارای فکر و عقل سالم نخواهد بود ، چنین فکری در معرض انواع خطرات اجتماعی قرار می گیرد که یکی از این خطرات اعتیاد به مواد مخدر است .
وی گفت : وجود یک فرد معتاد در خانواده زندگی سایر افراد خانواده را با مشکل روبرو می کند و بر روح و روان و رفتارهای آنان تاثیر بدی می گذارد .
این ورزشکار جوان از نوجوانان و جوانان خواست تا ورزش را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهند و در انتخاب دوست دقت لازم را داشته باشند .
وی علت اصلی گرفتار شدن برخی جوانان و نوجوانان را باورهای غلط مصرف موادمخدر دانست و گفت: جوانان نباید به تبلیغات دروغین و اینکه یکبار مصرف مواد فرد را معتاد نمی کند توجه کنند ،چرا که با یکبار مصرف مواد فرد در دام اعتیاد گرفتار می شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش در این مراسم جوانان را سرمایه های اصلی کشور دانست و به ایرنا گفت : دشمن به دنبال هدف قرار دادن این سرمایه هاست ، زمانی که جوانان یک کشور در معرض آلودگی قرار گیرند قدرت تفکر و توان جسمی خود را برای مقابله با هر گونه مشکل از دست می دهند .
سرهنگ محمد حسن جهان افزود: ویژگیهای جسمی و روانی خاص دوران نوجوانی برخی از آنان در معرض آسیب هایی مانند اعتیاد قرار می دهد بنابراین برنامه ریزی برای اقدامات پیشگیرانه در این دوره ضروری به نظر می رسد.
وی ورزش را یکی از راههای گرایش پیدا نکردن به مواد مخدر دانست و گفت : با ورزش می توان افکار منفی ، اضطراب و افسردگی را از خود دور ساخت.
این مسئول در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه بسیاری از نوجوانان ورزشکاران را الگوی خود قرار می دهند افزود : ورزشکاران به عنوان سفیران سلامت و بازوان کمکی در بحث پیشگیری از اعتیاد می توانند به دستگاه های فعال در این امر کمک کنند.
این مراسم با حضور سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ، امام جمعه اهل سنت و تعدادی از ورزشکاران در خانه بومیان کیش برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.