برگزاری سومین کنگره نورو آندوسکوپی تا دو روز دیگر در کیش

 سومین دوره از کنگره جراحی مغز نورو آندوسکوپی با رویکرد بررسی مشکلات و بیماری های ستون فقرات 25 آذر در کیش برگزار می شود.

 سومین دوره از کنگره جراحی مغز نورو آندوسکوپی با رویکرد بررسی مشکلات و بیماری های ستون فقرات 25 آذر در کیش برگزار می شود.
محمد خلخالی رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش گفت:  از دو سال گذشته این کنگره علمی در کیش برگزار می شود و هر دوره پزشکان و متخصصان با محور قراردادن بخشی از سیستم عصبی بدن به بررسی مشکلات و بیماری های مرتبط با آن بخش می پردازند.
 افزایش سطح علمی پزشکان مهمترین هدف برگزاری این کنگره است.
در طول برگزاری این کنگره کارگاه های آموزشی و نمایشگاهی از جدیدترین تکنولوژی و تجهیزات پزشکی  برپا می شود.
سومین دوره کنگره بین المللی جراحی مغز( نورو آندوسکوپی) با رویکرد ستون فقرات 25 و 26 آذر در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش، برگزار می شود.
گیو شریفی عضو کمیته علمی نخستین همایش ستون فقرات گفت: با توجه به اینکه 2 تا 5 درصد از جراحی های ستون فقرات منجر به بروز عفونت می شود ، موضوع این دوره از کنگره نورو اندوسکوپی را به بررسی مشکلات ستون فقرات و عوارض پس از جراحی های این بخش اختصاص دادیم.
متخصصان مغز و اعصاب، توانبخشی، ارتوپد و فیزیوتراپ در این کنگره حضور دارند و امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.
عضو کمیته علمی نخستین همایش ستون فقرات به شایع ترین بیماری های ستون فقرات اشاره کرد و گفت: بیماری هایی که در دوران سالمندی ایجاد می شود مثل دیسک کمر ، تنگی کانال کمر و سرخوردگی مهره جزو شایع ترین بیماری های ستون فقرات هستند .
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود:  علت بروز عفونت بعد از عمل جراحی ستون فقرات، استریل نبودن دستگاهها نیست ، بلکه میکروبهای موجود در پوست بیمار  است و در بیماران دیابتی این عارضه شدیدتر است .

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.