شهردار تبریز: تعدد تصمیم گیران در شهرهای کشور مانع مدیریت صحیح شهری است

 شهردار تبریز گفت : وجود تعداد زیاد تصمیم گیران شهری در شهرهای کشور مانعی برای مدیریت صحیح شهری شده است.

صادق نجفی خضرلو عصر دوشنبه در حاشیه روز پایانی هفتمین همایش شهر ایده آل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد : باید این مشکل حل شده و به یک مدیریت واحد شهری واگذار شود تا از مشکل مدیریت شهری برای شهروندان و شهرها کاسته شود.
وی افزود : مدیریت واحد امکان داشتن برنامه برای توسعه و عمران شهر و همچنین چشم انداز آینده را فراهم می کند و می توان منابع و امکانات را متمرکز کرده ومدیریت بهتری داشت.
شهردار تبریز اضافه کرد : شهرها در جهان توسط شهرداران اداره می شوند ،در کشور شهرداران زیادی عهده دار مسئولیت مدیریت شهری هستند به گونه ای که استاندار ، فرماندار ، شرکت های آب و فاضلاب و سایر دستگاه ها هرکدام برای خود یک شهردار هستند.
وی یادآور شد : این موضوع در کلان شهرها که جمعیت قابل توجه ای از شهرنشینان را در خود جای داده و گرفتار انواع مشکل ها هستند دارای اهمیت فراوانی است.
شهردار تبریز تصریح کرد : مدیریت واحد شهری از ضرورت ها محسوب می شود تا شهرداری ها و شوراهای اسلامی به عنوان مجلس های محلی بتوانند به خوبی شهر را اداره کنند.
وی با اشاره به جایگاه شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا در برنامه ششم توسعه گفت : باید به این مجلس های محلی احترام گذاشت ولی در برنامه ششم توسعه قوانینی در نظر گرفته شده که تضعیف آنها را به دنبال دارد .
نجفی خضرلو یادآور شد: شورا های شهر ،شورای شهرداری نبوده اما مدیریت شهر را باید بتوانند انجام دهند ولی اکنون این شوراها را در تنگنایی قرار داده ایم که قادر به تصمیم گیری نیستند.
وی در پاسخ به سئوال ایرنا در خصوص نزدیک بودن تبریز به شاخص های شهرایده آل نیز گفت : در خصوص شهر هوشمند ، ایده آل و الکترونیک نتوانسته ایم موفق عمل کنیم.
شهردار تبریز افزود: در حال آماده سازی زیرساخت ها برای سال 2018 هستیم که این شهر به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در نظر گرفته شده بود و در این راه مردم را به مشارکت طلبیده ایم.
وی یادآور شد: شعار در نظر گرفته شده برای این سال 'هر شهروند یک میزبان' است و میزبانان نیز خود را باید برای این سال آماده سازند.
همایش دو روزه شهر ایده آل روز دوشنبه پایان یافت .
نمایشگاه شهر ایده آل نیز تا امشب 30 آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش پذیرای بازدید کنندگان است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.