برنامه بسیج همگانی تغذیه در کیش اجرا می شود

 رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و اصلاح الگوی غذایی مردم در کشور از اجرای برنامه بسیج آموزش همگانی تغذیه از 29 آذر تا 15 دی ماه در کیش خبرداد.

 دکتر محمدرضا رضا نیا اظهار کرد : این برنامه در راستای ارتقای فرهنگ و سواد تغذیه ای جامعه برگزار می شود.
وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی و اصلاح الگوی غذایی مردم در کشور که نقش اساسی درکاهش بار بیماری های غیر واگیر دارد گفت :این برنامه در سال جاری با هدف کاهش روند رو به گسترش بیماری های غیر واگیر، بهبود شیوه زندگی و اصلاح الگوی مصرف غذایی و با تاکید برکاهش مصرف نمک و چربی برگزار خواهد شد.
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش افزود : با توجه به نام گذاری بسیج همگانی تغذیه از 29 آذر تا 15 دی ماه سال جاری به عنوان بسیج آموزش همگانی تغذیه با شعار ' یک .دو . سه .غذای سالم با هدف و افزایش مصرف میوه ها و سبزی ها 'و محوریت 'سلامتی با کاهش مصرف نمک و روغن' برنامه های آموزشی در مدارس با موضوع تغذیه و چاقی برگزار می شود.
وی گفت : برگزاری کارگاه های آموزشی ،تهیه استند( سازه) و بنر ، برگزاری جشنواره غذای سالم ،تهیه بسته آموزشی برای مهد های کودک ، پخش پیام های آموزشی رادیویی ،تهیه و توزیع بروشور با موضوع ارتباط ادویه ها و چاشنی ها با سلامت از دیگر برنامه های است که به همت مرکز توسعه سلامت کیش در این راستا اجرا خواهد شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.