کیش را می توان به عنوان یک الگوی سالم اجتماعی به دیگر کشورها معرفی کرد

 معاون امور اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: منطقه آزاد کیش می تواند در کنار توسعه سرمایه گذاری و گردشگری و محیط زیست سالم به عنوان یک الگوی سالم اجتماعی در کشور به دیگر کشورها معرفی شود.

سید نجیب حسینی که روز جمعه به دعوت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش به جزیره سفر کرده بود به ظرفیت های بالقوه موجود در منطقه آزاد کیش اشاره کرد و به خبرنگار ایرنا افزود : در بخش توسعه دریایی و سرمایه گذاری باید مسئولان و دولت مردان در تسهیل قوانین تلاش کنند و ظرفیت های بالقوه را تبدیل به بالفعل کنند تا بتوان کیش را به عنوان الگویی برای کشور و دیگر کشورها معرفی کرد.
وی تلاش برای مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب های اجتماعی را بسیار مهم خواند و افزود : امروز کاهش آسیب های اجتماعی از دغدغه های خانواده ها و چالش اصلی کشور است.
معاون امور اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: شعار مردم و مسئولان منطقه داشتن جزیره پاک است ، معتقدیم در کنار محیط زیست و سرمایه گذاری باید سلامت روانی نیز وجود داشته باشد و جزیره به معنای واقعی پاک شود و تلاش کنیم تا پیام پاکی را به درستی به گردشگران منتقل کنیم .
وی اضافه کرد : دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش ، ارتباط کارشناسی وعلمی دقیقی را با همه اقشار و بدنه جزیره برقرار کرده اند که همان شعار و استراتژی وزیر کشور برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است .
سید نجیب حسینی تاکید کرد : زمانی مبارزه با این پدیده شوم به نتیجه می رسد که همه اقشار فرهنگی ، دانشگاهی، نخبگان، روحانیان همه دست به دست دهند تا مواد مخدر ریشه کن شود و هر گاه مردم در کنا مسئولان به موضوعی ورود کردند نتیجه مطلوبی بدست امده است.
وی گفت: با تلاش دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش تعدادی از جوانان الگو در کشور به عنوان سفیران پیشگیری از اعتیاد معرفی شده اند که با فعالیت آنان به ویژه در میان جوانان می توان شاهد کاهش آسیب های اجتماعی بود .
سید نجیب حسینی انعقاد تفاهم نامه با سازمان ها در امر پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی را موثر خواند و گفت : تفاهم نامه هایی با دستگاه های مختلف از جمله آموزش و پرورش،وزارت بهداشت و درمان سازمان بهزیستی بسته شده است که به طور قطع موثر خواهد بود.
معاون امور اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد که اعتیاد نه تنها در ایران بلکه در هیچ کجای دنیا بطور کامل ریشه کن نمی شود اما تلاش می کنیم از رشد این پدیده شوم جلوگیری کنیم.
وی با تاکید بر اینکه افراد مبتلا به اعتیاد بیمار هستند اظهار کرد: این افراد نیاز به کمک و مراقبت دارند که باید به آنان کمک کرد .
سید نجیب حسینی در مورد اشتغال این افراد گفت: با توجه به اینکه برخی از این افراد دارای تخصص هایی هستند می توان بعد از نجات آنان با کارفرمایان مختلف قرار داد بست و با ارائه تسهیلات از تخصص این افراد بهره مند شد و آنان نیز به کانون گرم خانواده باز گردند .

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.