بیش از 700 هنرمند در جزیره کیش فعالیت می کنند

 معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بیش از 700 هنرمند در هفت گروه هنری، در جزیره 36 هزار نفری کیش فعالیت می کنند.

 ابراهیم رضوانی عصر شنبه در نشست خبری دومین جشنواره فیلم کوتاه موج کیش و سومین جشنواره شعر و سرود کیش در تهران، هنر را از موثرترین ابزارهای اصلاح رفتار اجتماعی دانست و افزود: وقتی گفتارهای معمولی اثربخشی خود را از دست بدهد، ناگزیر باید سراغ هنر رفت.
وی همچنین هنر یک هدف برای بشر نیست بلکه ابزاری برای تعالی بخشی بشر و بهبود سبک زندگی اوست.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: یکی از ابزارها موثر در دنیای امروز بخصوص در ایران استفاده از اثرات شگرف و عمیق هنر است، از این رو باور داریم هنر ریشه در جان انسان های سلیم النفس دارد که باید از آن بهره لازم را برد.
رضوانی با اشاره به نتایجی که از برخی فیلم ها حاصل می شود، ادامه داد: در برخی فیلم ها انواع ناهنجاری ها اعم از زدو خورد، اعتیاد، همسر آزاری به تصویر کشیده می شود در حالیکه نتیجه لازم و مورد انتظار از آن بدست نمی آید و یا در برخی دیگر از فیلم ها هدف نشان دادن سیاه و سفیدها نیست بلکه فقط قصد آن است که ایده ها به نمایش گذاشته شود که هر دو فیلمنامه گرفتار ضعف و سستی هستند.
وی با اشاره به برگزاری اولین نشست جشنواره فیلم کوتاه موج کیش در سال گذشته اضافه کرد: ‌در این جشنواره به دنبال آن بودیم تا هر فیلمی دارای یک پیام باشد و مهارت های خوب زندگی به دیگران نشان داده شود. از این رو امسال نیز تاکید داشتیم فیلم های جشنواره حاوی پیام اخلاقی و به عبارتی پند آموز باشد هر چند گیشه و جذابیت برای ما مهم نیست.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: گم شده های نسل امروز بسیار پیچیده نیست، همه افراد جامعه در نقشی که داشته اند، آجری به بنای اجتماعی نهاده اند که اکنون از محصول آن رضایت وجود ندارد، اگر در گذشته سخن لغوی بر زبان رانده می شود مایه تعجب بود در حالیکه امروز این گونه سخن ها به هنجار کلامی تبدیل شده است.
وی با تاکید بر اینکه نباید هر نابهنجاری در جامعه را ناشی از تهاجم فرهنگی دانست، ‌افزود: اگر ملتی بودیم که از ابتدا دارای یک طرح حساب شده برای مسائل اجتماعی بودیم امروز وضعیت بهتری داشتیم شاید برخی از این مشکلات به الگوهای جامعه باز می گردد.
رضوانی اظهار کرد‌: ‌اکنون نسل جدید تصور می کنند این مدل های اخلاقی بهترین هستند بنابراین از آنها تقلید و به روش آنها حرکت می کنند هر چند نباید در این مسیر ناامید شد.

** هنر ابزاری برای اصلاح رفتار اجتماعی است
وی با بیان اینکه صداقت، امانتداری و وفای به عهد سه عنصر گمشده در طبقات مختلف اجتماعی است، افزود: کمرنگی این عناصر کاملا مشهود است، از این رو امسال روی این سه موضوع متمرکز شدیم زیرا چکیده سرمایه اجتماعی اعتماد است، پایین بودن اعتماد به معنای ضعیف بودن سرمایه اجتماعی است.
رضوانی هنر را یکی از ابزار های موثر در اصلاح رفتار اجتماعی دانست و افزود: گفتارهای معمولی اکنون اثر بخشی خود را از دست داده اند از این رو باید به سراغ هنر رفت.

** گستره جشنواره فیلم کوتاه موج بیشتر شده است
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه نخستین جشنواره فیلم کوتاه موج کیش به ایام محرم اختصاص داشت، افزود: اکنون گستره این جشنواره بیشتر شده، از این رو امیدواریم کیش که ظرفیت های زیادی برای کارهای هنری دارد، روزی پرچمدار کارهای نو شود.
وی با بیان اینکه با راه اندازی سایت جامع هنرمندان بیش از 700 هنرمند در جزیره 36 هزار نفری کیش شناسایی شده اند، ادامه داد: این افراد در هفت گروه هنری فعالیت دارند و کمتر هنرمندی در این جزیره وجود دارد که در سایت یاد شده ثبت نام نکرده باشد.
رضوانی اضافه کرد: پس از ایجاد این سامانه این ادعا ثابت شد که جزیره کیش دارای هنرمندان خوبی است از این رو به این افراد اعلام کردیم که حمایت ما در قالب خرید محصولات هنری شماست.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه کیش از سرمایه اجتماعی خوبی برخوردار است، ابراز امیدواری کرد این جزیره به کمک هنرمندان در حوزه سرمایه اجتماعی بیش از پیش رشد و ارتقا داشته باشد.

** مردم کیش از سینما استقبال می کنند
وی گفت: تا چهار سال پیش وقتی از مردم جزیره کیش سوال می شد که سینمای این شهر کجاست، می گفتند به دلیل عدم استقبال از سینما تعطیل شد چیزی که به آن باور نداشتم، از این رو با احیای سینمای جزیره روزانه شاهد اکران پنج فیلم هستیم، یعنی همان مردم به سینما ها مراجعه دارند.
رضوانی با بیان اینکه در حوزه شعر نیز باور نداشتیم این جزیره دارای شعرای خوب باشد، افزود: شاعرانی در این جزیره شناسایی شده اند که مانند خانم «نغمه مستشار نظامی» تاکنون گمنام بودند و هر از گاهی برای دل خود شعر می گفتند.
به گفته وی، این جزیره دارای سه هزار عرب بومی است که زاده آن هستند که از این تعداد دو هزار نفر اهل تسنن و یکهزار نفر شیعه و بقیه مهاجر هستند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، اختتامیه دومین جشنواره فیلم کوتاه موج کیش و سومین جشنواره شعر و سرود کیش نیمه اول اسفند ماه در این جزیره زیبا برگزار می شود.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.