اجرای طرح جمع آوری معتادان و متکدیان از جزیره کیش

 معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از اجرای طرح جمع آوری معتادان ، متکدیان ، افراد ولگرد و مشکوک از روز دوشنبه در جزیره کیش خبر داد.

ابراهیم رضوانی روز یکشنبه در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مورد جزئیات اجرای این طرح اظهار کرد : نظر به تاکید مدیر عامل منطقه آزاد کیش بر داشتن جزیره ای عاری از هرگونه آسیب اجتماعی، این اقدام با همکاری نیروی انتظامی و اجرائیات شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش از روز دوشنبه 27 دی ماه در جزیره کیش اجرا خواهد شد .
وی اظهار کرد : با توجه به مهاجرت برخی افراد به جزیره کیش و ایجاد سکونت گاههای غیر رسمی و بروز پدیده حاشیه نشینی و همچنین پدیدار شدن برخی آسیب های اجتماعی تلاش داریم تا با همکاری مردم ، کیش را از این آسیب ها مصون نگه داشته و اعلام کنیم که جزیره کیش معتاد ،ولگرد و متکدی ندارد.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تکدی گری را طبق مواد 712 و 713 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1370 مجلس شورای اسلامی جرم عنوان کرد و افزود : مطابق ماده 712 هر کس تکدی یا کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرار معاش کند یا ولگردی نماید به حبس از یک تا سه ماه محکوم خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالی مرتکب این عمل شود علاوه بر مجازات مذکور تمامی اموالی که از طریق تکدی و کلاشی بدست آورده است مصادره خواهد شد .
وی اظهار کرد : همچنین مطابق ماده 713 هر کس طفل صغیر یا غیر رشیدی را وسیله تکدی قرار دهد یا افرادی را به این امر بگمارد به سه ماه تا دو سال حبس و استرداد تمامی اموالی که از طریق مذکور بدست آورده است محکوم خواهد شد.
رضوانی با بیان اینکه مردم محور اصلی همکاری برای اجرای این طرح هستند از کیشوندان خواست تا به محض مشاهده افراد کارتن خواب ، ولگرد ،معتاد و یا مشکوک با پلیس ١١٠ یا ١٣٧ واحد اجرائیات تماس بگیرند .
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت : برای اجرای این طرح واحدهای مشترک گشت پلیس و اجرائیات در نظر گرفته شده است که پس از جمع آوری این افراد ،از جزیره طرد خواهند شد .
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه تضمینی وجود دارد تا این افراد به جزیره بازنگردند؟ به ایرنا گفت : پیش از انتقال این افراد، تمامی اطلاعات همراه با تصاویری از آنها ثبت و ضبط خواهد شد که امیدواریم تا پایان سال شاهد حضور چنین افرادی حتی یک نفر در جزیره کیش نیز نباشیم .

*ثبت نام بیش از 4 هزار نفر در سامانه صدور مجوز اشتغال در کیش
وی داشتن جزیره پاک و عاری از هر گونه آلودگی را از برنامه های مهم سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد و گفت : با توجه به این که آمار مبتلایان به مواد مخدر در کشور قابل توجه است ،این سازمان با عزمی راسخ از سال گذشته تلاش کرده تا با ایجاد سامانه ای جمعیت کارگر ورودی به جزیره کیش را در این زمینه کنترل کند.
رضوانی به ثبت نام بیش از چهار هزار نفر در سامانه صدور مجوز اشتغال تا کنون خبر داد و افزود : با این طرح افراد شاغل و جویای کار شناسنامه دار شده اند .
به گفته رضوانی ، با این طرح شخص گرفتار در دام اعتیاد شانس اشتغال در جزیره کیش را ندارد و توزیع کنندگان مواد نیز بازار خود را از دست خواهند داد .
وی تصریح کرد : داشتن این بانک اطلاعاتی از کارگران شاغل و پیشگیری از ورود معتادان به منطقه، شعار داشتن یک جزیره سالم و پاک را عملی خواهد کرد .
وی تاکید کرد : اتباع بیگانه نیز برای فعالیت در جزیره کیش پروانه اشتغال دریافت می کنند و در صورتی که کارفرمایان، نیروی کارخارجی فاقد مجوز اشتغال را بکارگیرند مرتکب جرم شده و طبق بند ج ماده ١١ قانون ،تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ١٨١ قانون کار با آنان برخورد خواهد شد.
این مسئول در سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه اولویت جذب نیرو با ساکنان جزیره کیش است به ایرنا گفت : تا زمانی که توجیه منطقی و کافی برای جذب نیرو از خارج جزیره وجود نداشته باشد هیچ نیرویی بدون دعوت کارفرما در جزیره مشغول بکار نخواهد شد چرا که اولویت جذب نیروی کار با ساکنان فاقد شغل در جزیره کیش است .
وی به آمار 96 درصدی اشتغال در جزیره کیش اشاره کرد و گفت : تلاش داریم با اجرای این طرح چهار درصد باقی مانده در جزیره نیز مشغول بکار شوند .

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.