معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اجرای پلمپ دو واحد نانوایی متخلف در کیش گفت: کم فروشی و استفاده از جوش شیرین در پخت نان تخلف محسوب شده با متخلفان به شدت برخورد می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اجرای پلمپ دو واحد نانوایی متخلف در کیش گفت: کم فروشی و استفاده از جوش شیرین در پخت نان تخلف محسوب شده با متخلفان به شدت برخورد می شود.

ابراهیم رضوانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش درحاشیه اجرای پلمپ دو واحد نانوایی متخلف در کیش گفت: دو واحد نانوایی در کیش امروز به دلیل کم فروشی به مدت ۱۰ روز تعطیل خواهند شد.

وی افزود: این دو واحد هر کدام برای چهارمین بار است که تخلف کرده اند و در دوره های قبل هر کدام به مدت کمتری تعطیل شده بودند که با تکرار تخلف میزان تعطیلی آن ها افزایش یافته است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه هیچ یک از نانوایی ها مجاز به استفاده از جوش شیرین در نان نیستند اظهار کرد: نانوایی ها حتی حق نگهداری جوش شیرین در نانوایی را ندارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ تا ۲۰ درصد از نانوایی ها در طول سال به دلیل کم فروشی یا مصرف جوش شیرین به مدت های مختلف تعطیل شده اند بیان کرد: به زودی در جدولی که در نشریه های کیش منتشر خواهد شد همه مردم از نانوایی ها متخلف و علت پلمپ آن ها آگاه خواهند شد.

رضوانی در رابطه با نحوه آگاهی از تخلف واحدهای متخلف اظهار کرد: بازرسان اداره غله و تعزیرات به صورت ناشناس نان را تهیه و به آزمایشگاه ارسال می کنند و در صورت محرز شدن تخلف، واحد متخلف پلمپ می شود.

وی با بیان اینکه به وطور مصوب وزن هر نان ۱۶۰ گرم است افزود: مردم به دلیل اعتمادی که به نانوایی ها دارند نان های خود را وزن نمی کنند اما این حق برای آنان محفوظ است و می توانند از نانوا درخواست کنند تا چانه های نان را در ترازو قرار دهد تا مشخص شود که وزن هر چانه ۱۶۰ گرم مصوب هست یا خیر؟

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان در رابطه با کیفیت نان های تولید شده در جزیره نیز توضیح داد: کیفیت نان بخشی مربوط به آب جزیره است که به طور قطع با آب تهران متفاوت است و بخشی نیز به نحوه نگهداری نان بستگی دارد. گاه نان ها در حالیکه گرم هستند روی هم انباشته و خمیر می شوند.

وی با اشاره به اینکه سفید بودن نان دلیل بر کیفیت خوب آن نیست افزود: نان های تیره دارای سبوس بیشتری هستند که برای سلامت مفیدتر هستند و نان های سفید تر داری سبوس کمتری هستند و بهتر است که نان های مصرفی دارای سبوس بیشتری باشند اما این حق برای مردم محفوظ است که در صورت مشاهده نان های خمیر و بی کیفیت مراتب را به اداره غله و تعزیرات آرد و نان کیش اطلاع دهند.

رضوانی به واحد های نانوایی جزیره کیش توصیه کرد تا با فروش عادلانه و منصفانه نان و رعایت اصول بهداشتی مراقب حیثیت اجتماعی خود باشند و افزود: نان از غذاهای اصلی مردم است و با هر واحد نانوایی که در تهیه نان دچار کم فروشی یا استفاده از جوش شیرین و هر گونه تخلف شود به صورت جدی برخورد خواهد شد و علاوه بر پلمپ واحد متخلف، بازتاب اجتماعی آن در جامعه برای فرد متخلف مناسب نخواهد بود.

به گفته این مقام مسئول در معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در صورت وجود جایگزین برای کسانی که چندین بار دچار تخلف شده اند مجوزهای متخلفان تمدید نشده و به متقاضیان جدید مجوز تاسیس واحد نانوایی اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نانوایی های پلمپ شده هر کدام در چندین نوبت مورد بازرسی قرار گرفته و تخلف آنان محرز شده بود اظهار کرد: یکی از این واحدها در ۴ نوبت (۴و ۱۱ آبان، ۱ آذر و ۱۹ دی) مورد بازرسی به صورت ناشناس قرار گرفت و مشخص شد که هر بار از ۲۵ تا ۴۲ گرم  از میزان اصلی وزن نان کاسته است.

رضوانی ادامه داد: این واحد به گفته نانوا روزانه ۶ هزار نان می فروشد و با فروش هر نان به قیمت ۲۳۰ تومان ماهیانه در حدود ۲۴ میلیون درآمد ناخالص دارد و در صورت پرداخت اجاره ماهی ۸ میلیون به گفته نانوا، این فرد در هر ماه به صورت خالص ۴ الی ۵ میلیون درآمد دارد.

وی با بیان اینکه نانوای متخلف دلیل تخلف خود را حاشیه سود پایین عنوان می کند خاطر نشان کرد: کمی حاشیه سود دلیلی بر تخلف و کم فروشی نیست و کسانی که با مردم سروکار دارند و به آن ها خدمات ارائه می دهند نباید به خود اجازه دهند تا برای کسب سود و درآمد بیشتر به اعتماد مردم خیانت کرده و کم فروشی کنند.

صبح امروز دو واحد نانوایی متخلف در گلدیس و خانشیر در جزیره کیش به دلیل کم فروشی پلمپ شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.