رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش با حضور در برنامه زنده تلویزیونی "شب‌های جزیره" گفت: غرق شدن خانواده‌ها در جاذبه‌های رنگارنگ فضای مجازی امنیت آنها را به خطر انداخته است .  
 

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش با حضور در برنامه زنده تلویزیونی "شب‌های جزیره" گفت: غرق شدن خانواده‌ها در جاذبه‌های رنگارنگ فضای مجازی امنیت آنها را به خطر انداخته است .  
 
سرهنگ دوم اباذر محرمی در این برنامه به بیان آسیب‌های فضای مجازی‌، تهدیدها و فرصت‌ها اشاره و تصریح‌کر‌د: فضای مجازی، همانند هر مقوله‌‌ دیگری که در عالمِ واقع وجود دارد، باید از منظر تهدید و فرصت، توأماً دیده شود. فضای مجازی، سکه‌ای است که باید دو روی آن را با هم دید. رویی که ناظر به فرصت‌ها و نقاط قوت آن بوده و روی دیگر که ناظر به تهدیدها یا به تعبیری نقاط ضعف این فضا است.
 
وی افزود: باید دانست که شناخت صحیح فضای مجازی و به تبع آن، استفاده‌‌ صحیح و در عین حال حداکثری از این پدیده‌‌ دنیای مدرن، مستلزم شناخت و سپس لحاظ کردن هر دو روی سکه‌ است.
 
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش در ابتدا تعریفی از فناوری اطلاعات و رسانه و ویژگی‌های آن داشته و بیان کرد: رسانه‌ها از ابزارهای مختلفی همچون فیلم، عکس، متن و یا هر هنر دیگری برای جذاب کردن خویش استفاده می‌کنند و این در حالی است که این ابزارها در فضای سایبر، همگی در یک‌جا قابل جمع و نیز قابل دستیابی است و خانواده‌ها دیگر برای ارتباط با هم از روش‌های منسوخ و قدیمی همچون نامه‌نگاری استفاده نمی‌کنند و در کسری از ثانیه در اقصی نقاط عالم با استفاده از نرم‌افزارها و شبکه‌های اجتماعی از حال هم جویا شده و حتی می‌توانند یکدیگر را به صورت آنلاین ببینند و ارتباط تصویری داشته باشند.
 
سرهنگ محرمی ‌در ادامه با اشاره به تهدیدات و آسیب‌های شبكه‌های اجتماعی افزود: نا‌امنی در فضای مجازی می‌تواند به اشکال مختلف باشد که شامل ناامنی در محتوا‌های نامناسب ارائه شده در فضای مجازی‌، ارتباط افراد خانواده با افراد ناشناس و رسوخ و سوءاستفاده آنان از حریم امن خانواد‌ه‌ها‌، حضور بیش از اندازه افراد خانواده در فضای مجازی حتی در شب هنگام‌، کلاهبرداری (مالی و غیر مالی از اعضای خانواده) در فضای مجازی به دلیل نا آشنایی اعضای خانواده در این محیط و قرار گیری در معرض شایعات می‌باشد که چنانچه در صورت نداشتن دانش سواد رسانه‌ای‌، افراد در مبانی اعتقادی، خانوادگی و اجتماعی دچار مشکل می‌شوند .
 
وی خاطر‌نشان‌کرد‌: که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم می‌تواند به گسست پیوند خانواده و نسل‌ها بیانجامد و هم می‌تواند ترمیم کننده این گسست‌ها باشد.
 
رئیس پلیس فتا کیش در پایان به شهروندان توصیه کرد: خانواده‌ها به ویژه والدین نسبت به بالابردن سواد رسانه‌ای خود اهتمام لازم را داشته و اوقات فراغت خود را با خانواده و فرزندانشان بگذرانند و اجازه ندهند که فرزندانشان بدون نظارت آنها در فضای مجازی فعالیت داشته باشند.
برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.