آتش نشانی شغل پربرکتی است/شهدای گمنام در کیش چون چراغ می درخشند

 رئیس قرارگاه عمار شغل آتش نشانان را پربرکت دانست و گفت : همه ملت ایران برای کسانی که جان برکف نهادند دعا و آرزوی نجات می کنند.

حجت الاسلام مهدی طائب که برای حضور در آئین گرامیداشت سالروز ورود شهدای گمنام به جزیره کیش سفر کرده است ظهر جمعه پس از اقامه نماز جمعه به امامت حجت الاسلام علیدادی، به وجود برکت در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: برخی از امور برای ما دشوار اما اثرگذار هستند و نیازمند ابزار و شیوه ای است که آن عوامل اثر خود را بگذارد.
وی به زمان تولد حضرت عیسی(ع) اشاره کرد وافزود: یکی از برکات برای آن حضرت سخن گفتن در روزهای نخست تولدش بود.
رئیس قرارگاه عمار با تاکید به اجابت دعا گفت: خداوند فرموده است که دعا کنید و من هم اجابت می کنم.
حجت الاسلام طائب یکی از عوامل این جهان را غفلت دانست و گفت: دوری از برکت نوعی غفلت است و ما را از داشتن لطف الهی محروم می سازد.
رئیس قرارگاه عمار در بخشی دیگر شغل آتش نشانان را با برکت عنوان کرد و گفت: مرگ نصیب هر فردی خواهد شد اما می شود آن را انتخاب کرد که عادی بمیرد یا به شهادت برسد.
وی تصریح کرد : امروز همه ملت در جای جای کشور برای اتش نشانان جان برکف دعا و آرزوی نجات می کنند که این نشان دهنده برکت شغل آنان است .

* شهدای گمنام آرمیده درجزیره کیش همچون چراغ می درخشند
وی پنجشنبه شب نیز درآئین گرامیداشت سالروز ورود پنج شهید گمنام به جزیره کیش و در جوار مزار این شهدا درمسجد امام حسن مجتبی(ع) به وعده های قران در زندگی اشاره کرد و گفت: انسانها همواره به دنبال داشتن یک زندگی خوب هستند و این امر محقق نخواهد شد مگر حاکمیت در اختیار عدل و انصاف باشد.
رئیس قرارگاه عمار افزود : زمانی که عدل و انصاف حاکم باشد همه امور به خوبی طی میشود اما زمانی که شرارت در جامعه ای حاکم شود همه به زحمت می افتند.
وی با تاکید بر اینکه خداوند فرموده است در این عالم حاکمیت حق را برای زندگی و آخرتی خوب ایجاد می کنیم گفت: همه ادیان دراین دنیا آخرت را قبول دارند و می دانند که اخرت بد در آتش است و در آخرت خوب نعمت وجود دارد .
رئیس قرارگاه عمار با طرح این پرسش که چرا در این دنیا به وعده های خداوند عمل نمی کنیم؟ اظهار کرد: ما انسانها در این دنیا به قدری به یکدیگر وعده های بی ربط داده و به آن عمل نکرده ایم که سبب شده تا به وعده های خداوند نیز شرطی بنگریم .
حجت الاسلام طائب گفت: یکی از وعده های خداوند زیر بار زور و ظلم نرفتن است و امام راحل نیز به فرمان خداوند به این دستور جامعه عمل پوشاند و بر علیه طاغوت ایستاد و مردم را به صحنه آورد.
وی شهدای گمنام آرمیده درجزیره کیش را همچون چراغی روشن دانست و گفت : این چراغ اکنون در این جزیره می درخشد و همه مردم گرد آن جمع می شوند .
رئیس قرارگاه عمار با یادکردی از شهدای مدافع حرم گفت : آگر آنان در سوریه و عراق نبودند دشمن وارد شهرهای کشور می شد.
وی با بیان اینکه هر کسی که با خداوند نباشد از درون پوسیده است افزود : برخی از امریکا ترس داشتند در حالی که ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا این کشور را در حال غرق شدن عنوان می کند.
رئیس قرارگاه عمار گفت: به غیر از صدام که جمهوری اسلامی را با حمله نظامی مورد تجاوز قرار داد در زمان حیات امام راحل ، کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا نیز اعلام کرده بود که به ایران حمله نظامی خواهد کرد که امام خمینی (ره) فرمودند که 'امریکا هیج غلطی نمی تواند بکند'.
حجت الاسلام طائب اظهار کرد : چند سال پیش نیز نتانیوهو ایران را با حمله اتمی تهدید کرد که در جواب او رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که 'اگر اسرائیل خطایی انجام دهد تل آویو با خاک یکسان خواهد شد'.
مداحی حاج میثم مطیعی از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) و پخش کلیپ شهدای گمنام جزیره کیش از دیگر برنامه های این مراسم بود.
این مراسم با حضور امام جمعه کیش ،مسئولان ،فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مردم مومن جزیره کیش برگزار شد .
پیکر پاک پنج شهید گمنام دفاع مقدس در دی ماه سال 1381 به جزیره کیش منتقل شدند و در محوطه بیرونی مسجد امام حسن مجتبی (ع) ارام در ارامگاه ابدی خود جای گرفتند .

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.