طرد120معتاد و بدون مکان از جزیره/ کسب رتبه نخست درکاهش سرقت 

 فرمانده نیروی انتظامی کیش با تاکید براینکه افراد معتاد و ولگرد جایی در جزیره کیش ندارند از طرد 120 فرد معتاد ، ولگرد و بدون مکان از جزیره کیش خبر داد.

سرهنگ رحیم جهانبخش روز دوشنبه در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه به تماس هایی مبنی بر حضور برخی افراد بدون مکان و معتاد در جزیره اشاره کرد و گفت : این افراد از خارج جزیره آمدند و محل خاصی بر خواب شبانه ندارند.
وی با تاکید بر اینکه معتادان متجاهر باید جمع آوری شوند افزود : با هماهنگی معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و در طرحی ویژه مبنی برجمع آوری افراد معتاد ، متکدی و ولگرد مکان حضور این افراد شناسایی شد که تا کنون و از ابتدای آغاز این طرح ( از دوشنبه هفته گذشته )120 معتاد و ولگرد از سطح جزیره جمع آوری شدند.
فرمانده نیروی انتظامی کیش با اعلام اینکه چهار مکان در این زمینه شناسایی شد اظهار کرد: این افراد در ساختمان نیمه کاره و یا بدون در و پنجره شب را سپری می کردند که با همکاری اجرائیات و هماهنگی مقام قضایی این مکان ها از حالت استفاده خارج شدند .
سرهنگ جهانبخش اضافه کرد : بر اساس مصوبه شورای تامین و از طرف مقام قضایی افراد معتاد و بی مکان شناسایی و از جزیره طرد شدند.
وی با ابراز خرسندی از اینکه در چند روز گذشته گزارشی از حضور این افراد در سطح جزیره دریافت نکرده ایم گفت : کیش از امنیت خوبی برخوردار است و در صورت مشاهده چنین افرادی با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
به گزارش ایرنا ،فرمانده انتظامی کیش در پاسخ به سئوال ایرنا درمورد اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از بازگشت دوباره این افراد به جزیره کیش گفت : با توجه به اینکه بیشتر این افراد با شناور وارد جزیره می شوند سازو کار لازم با هماهنگی شورای تامین در این زمینه انجام شده است .
به گفته سرهنگ جهانبخش ،آلبومی برای ثبت مشخصات و تصاویر این افراد تهیه شده که در صورت بازگشت آنها به جزیره با آن مطابقت داده و از ورود آنها جلوگیری می شود چرا که افراد معتاد ،ولگرد و دارای سوء سابقه جایی در جزیره ندارند.

*کاهش 22 درصدی سرقت / رضایتمندی 98.2 درصدی کیشوندان از پلیس 110
وی به کاهش 22 درصدی سرقت در 9 ماهه امسال خبر داد و افزود :کیش رتبه نخست در کاهش سرقت و همچنین رضایتمندی 98.2 درصدی کیشوندان از فوریتهای پلیس 110 در کشور بنا به ابلاغ پلیس پیشگیری ناجا را در کارنامه کاری خود دارد و از این حسن اعتماد کیشوندان به نیروهای پلیس باید قدردانی کرد.
سرهنگ جهانبخش اعلام کرد : جزیره کیش همچنین در بحث کاهش میزان نزاع و درگیری رتبه نخست را در کشور دارد.
وی وجود 43 هیات مذهبی در جزیره کیش را ظرفیتی مهم در تقویت باورهای مذهبی دانست و افزود : باورهای دینی سبب کاهش دامنه پرخاشگری می شود که می توان آن را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهدا دانست .
فرمانده انتظامی کیش تاکید کرد : برگزاری مناسبت های مذهبی و شئون مذهبی عامل مهمی در کنش ها و واکنش های اجتماعی دارد .

*تقویت انضباط ترافیکی / افزایش 50 درصدی سیستم های کنترلی
وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرحی ویژه ای در زمینه 'بازگشت به هویت اصلی کیشوندی در حوزه نظم ترافیکی' یا 'تقویت انضباط ترافیکی 'خبر داد و افزود : این نظم که از شاخصه های خوب کیش بود کمی خدشه دار شده است .
سرهنگ جهانبخش به افزایش هشت درصدی اعمال قانون و توقیف خودروهای متخلف و همچنین کاهش تصادفات در 9 ماه گذشته نسبت به سال قبل اشاره کرد .
وی اظهارکرد: سیستم رصد خودروها یا AVL به صورت صددرصدی در تاکسی های کیش فعال شده و پلیس راهور در حال رصد کردن هر روزه است که در صورت خاموش بودن این سیستم رانندگان تاکسی باید آن را به سرعت روشن کنند در غیر این صورت خودرو متوقف خواهد شد.
به گزارش ایرنا،در راستای مصوبات شورای ترافیک جزیره کیش تجهیزات هوشمند(دستگاه ای وی ال - AVL ) بر روی تمامی تاکسی های سطح جزیره کیش نصب شده است .
هدف از راه اندازی این طرح هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل در جزیره کیش عنوان شده است .
با نصب این تجهیزات وضعیت سرعت و مسیر خودروهای تاکسی رصد و ثبت می شود.
فرمانده نیروی انتظامی از افزایش 50 درصدی سیستم های کنترلی (دوربین ) در خیابان های کیش خبر داد و گفت : در آستانه عید نوروز باید کیش به عنوان نقطه طلایی ترافیک در کشور مطرح شود که با اعمال قانون به صورت جدی تر این مهم محقق شده و از بروز تخلفات جلوگیری خواهیم کرد.
وی همکاری مردم در عملکرد موفق پلیس را بسیار اثر گذار عنوان کرد و افزود : از ظرفیت سایر رده ها در پلیس راهور در ایام نوروز استفاده خواهیم کرد و در تمام نقاط حادثه خیز و میدان ها نیرو مستقر خواهیم کرد.
سرهنگ جهانبخش تاکید کرد : اگر کسی بدون رعایت حق تقدم ، زدن چراغ خطر چپ وارد میدان شود و یا بوق بزند با آن برخورد می شود ، بر اساس قانون در صورت مشاهده سبقت غیر مجاز از سمت راست ، شتابهای بی مورد و رفتارهای خطر ساز درون شهری خودرو توقیف خواهد شد.
فرمانده نیروی انتظامی به توزیع برگه های 'همیار پلیس' در نماز جمعه کیش اشاره کرد و گفت : از کسانی که علاقه مند به همکاری با پلیس هستند دعوت به همکاری می شود ،فرم های آماده در ستاد انتظامی موجود است و علاقه مندان می توانند با تکمیل آن به عنوان همیار پلیس به نیروی انتظامی کمک کنند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.