هیچ سلاحی برای آینده جهان برنده تر و کاراتر از سلاح علم نیست

 معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش با بیان اینکه جایگاه و شان دانش آموزان به میزان عمل آنهاست افزود : هیچ سلاحی برای آینده جهان برنده تر، کاراتر و مهمتر از سلاح علم نیست .

 همزمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به کشور و در سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران زنگ انقلاب با حضور معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه اهل سنت ،رئیس آموزش و پرورش ، فرمانده نظامی و انتظامی و جمعی از روسای ادارات مختلف در جزیره کیش نواخته شد.
ابراهیم رضوانی در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه الغدیر با تاکید بر اینکه شما دانش آموزان در آینده عهده دار کارهای بزرگی خواهید بود گفت :دختران دانش آموز چه به دانشگاه راه پیدا کنند چه نکنند ،نقش حساس و کلیدی درتربیت نسل های آینده، کشورداری و مدیریت زندگی خواهند داشت .
وی یکی از بهترین مکانها برای انسان سازی را مدرسه دانست و گفت: بهترین دوستان از دوران مدرسه و دانشگاه هستند که ارتباط عمیق و صمیمی با یکدیگر دارند.
رضوانی با بیان اینکه جایگاه و شان دانش آموزان به میزان عمل آنهاست افزود : هیچ سلاحی برای آینده جهان برنده تر، کاراتر و مهمتر از سلاح علم نیست .
معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش تصریح کرد: در سال 1342 از حضرت امام سوال شد که با کدام یار انقلاب خواهید کرد؟ امام فرمودند یاران من در گهواره ها هستند که این بیان کننده آینده نگری روشن امام راحل بود و همان یاران گهواره ای امام در سال 1357 از یاران وفادار امام راحل شدند.
وی به حضور دانش آموزان در صحنه های آن دوران اشاره کرد و افزود :انقلاب اسلامی یک انقلاب عمیق و ریشه ای در دنیا بود و مردم خود، حاکمان نظام را انتخاب کردند .
رضوانی به 15 سال تبعید حضرت امام اشاره کرد و گفت: تقدیر الهی بر این بود که حضرت امام بمانند و این انقلاب را به سرانجام برسانند.
وی با تاکید بر اینکه مبنای انقلاب ، دینی و جمهوری اسلامی بودن آن است اظهار کرد: حضرت امام راحل این انقلاب را جمهوری اسلامی ایران عنوان کردند .
رضوانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی انفجار نور بود گفت: انفجار ابعاد مختلفی دارد که تخریب نظام طاغوت ،بیداری، روشنایی و شنیده شدن صدای مهیب آن در جهان از جمله ابعاد آن به شمار می رود .
وی با تاکید بر اینکه ایرانیان در طول تاریخ مستضعف بودند نه ضعیف تصریح کرد: ضعیف ناتوانی در ابعاد مختلف است و مستضعف قدرت و توان دارد اما ضعیف نگاه داشته شده و به آن اجازه رشد داده نشده است .
رضوانی گفت: جمهوری اسلامی در 8 سال دفاع مقدس در همه عرصه ها در دنیا زبانزد شد و همه دانستند که ملت ایران ملتی بزرگ ،فهیم ،عاقل ، دانا و توانمند در اداره کشور خود هستند.
وی اظهار کرد: در آن دوران 36 هزار پست و مسئولیت های کلیدی و حساس در اختیار بیگانگان بود اما امروز حتی یک خارجی در مسئولیت های کلیدی و حساس جمهوری اسلامی سلطه ندارد.
رئیس آموزش و پروش کیش نیز در این مراسم پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را مرهون خون هزاران شهید دانست و گفت : جوانان این مرز و بوم اصلی ترین سرمایه زندگی خود یعنی جانشان را تقدیم کردند تا آرامش و امنیت برای دیگران پایدار بماند.
دانیار جاویدی اظهار کرد : پیام واقعی انقلاب اسلامی ظلم ستیزی و ضد استکبار است که دیگر ملتها در سراسر جهان این پیام را سرلوحه کار خود قرار داده اند و این همان پیامی است که امام راحل ، شهدا و رهبرمعظم انقلاب و همه ملت به جهان مخابره کرند .
وی به نا امن بودن کشورهای خاور میانه و همسایه اشاره کرد و افزود :تنها کشوری که در آن امنیت کامل وجود دارد جمهوری اسلامی است که این آرامش و امنیت مرهون تلاش و کوشش و رشادت های شهدا و همه کسانی که در این راه زحمت کشیده اند .
جاویدی گفت: شما دانش آموزان نیز باید قدر این تلاشها را بدانید و خود را از لحاظ علمی ،فرهنگی ، رعایت قوانین و مقررات اجتماعی و حقوق شهروندی در زندگی توانمند سازید .
رئیس آموزش و پرورش کیش اظهار کرد : شما دانش آموزان آینده سازان این کشور هستید و روزی باید کشتی بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی وثمرات آن را به دنیا مخابره کنید.
اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران و خواندن سرود ملی توسط دانش آموزان بخش های از این مراسم بود.
همچنین همزمان با آغاز دهه فجر بوق کشتی ها و شناورهای مستقر در بندرگاه کیش نیز به صدا در آمد.
به همین مناسبت و با حضور مسئولان منطقه از نخستین مسافران ورودی در فرودگاه کیش نیز با اهدا پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی استقبال شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.