واقعه کربلا ، الگوی انقلاب اسلامی ایران

 تنها انقلابی که با نام اسلام شناخته می شود ، انقلاب اسلامی ایران است.

 حجت الاسلام سیدین امام جمعه موقت کیش در خطبه های نماز جمعه با تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر و میلاد خجسته و با سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) از زحمات پرستاران زحمتکش و فداکار قدردانی کرد و این ایام را به ملت شریف ایران اسلامی تبریک و تهنیت گفت.
حجت الاسلام سیدین به  اهمیت واقعه سرنوشت ساز کربلا در طول تاریخ اشاره کردوگفت: نهضت امام حسین (ع) با هدف  تحقق آرمان های الهی و معارف دینی ، به عنوان الگو و راهنمایی  برای تمام آزادی خواهان جهان تبدیل شده است.
 وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ریشه در نهضت امام حسین (ع) دارد افزود: انقلاب اسلامی ثمره خون هزاران شهدای والا مقام است و بر عهده ماست قدر آن را بدانیم و تلاش کنیم آرمان های آن در هر زمان وشرایطی حفاظت و حراست شود.
وی صبر و استقامت در برابر سختی ها و همچنین  روشنگری های  حضرت زینب (س) وامام زین العابدین (ع)   بعد از واقعه کربلا را از دیگر دلایل جاودانگی این حادثه بزرگ  در طول تاریخ برشمردو افزود: با آشکار شدن  حقیقت انقلاب اسلامی ایران ،دشمنی های  دشمنان هر روز بیشتر می شود و به همین دلیل برای حفظ این انقلاب باید با الگو قرار دادن شخصیت حضرت زینب (س) در برابر مشکلات صبر و استقامت داشته باشیم .
امام جمعه موقت کیش با بیان اینکه دشمن همواره  سعی کرده با بزرگ جلوه دادن مشکلات،  زمینه دلسردی و ناامیدی ملت از انقلاب اسلامی ایران  را فراهم کند، گفت: ملت هوشیار و همیشه در صحنه ایران اسلامی با وحدت ،یکپارچگی و توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره توانسته از پیچ و خم های  بزرگ ترین  گردنه ها با سربلندی عبور کند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.