موسسه علوم و فنون می تواند برند آموزش کشور شود

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در اجلاس سراسری موسسه آموزشی علوم و فنون کیش گفت: موسسه علوم و فنون این قابلیت را دارد که برند نخست در عرصه آموزش کشور شود.

علی اصغر مونسان در اجلاس سراسری موسسه آموزشی علوم و فنون اقدامات انجام شده در کیش را رو به جلو خواند و در این باره گفت: کیش در بخش عمرانی و زیر بنایی موفق به انجام 37 پروژه بزرگ در بخش زیربنایی و توسعه شهری شده است به این معنا که  در شرایط سخت اقتصادی امروز،  توانسته ایم بودجه این بخش را 5 برابر کنیم.
وی افزود: به طور حتم، اجرای این تعداد پروژه طی این مدت کوتاه کار سخت و لازمی بود زیرا کیش در بخش زیربنایی دارای ایرادات جدی بود که اگر انجام نمی شد در بخش تامین انرژی و آب و برق هم دچار مشکل بودیم البته تامین مالی این پروژه ها، آن هم در شرایط سخت کنونی، کار دشواری بود که به کوشش شبانه روزی محقق شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، 95 درصد بوجه کیش را صرف امور عمرانی دانست و گفت در حالیکه 95 درصد بودجه کشور صرف هزینه های جاری می شود و 5 درصد به هزینه های عمرانی اختصاص داده می شود، کیش توانسته کاملا بالعکس عمل کند و 95 درصد بودجه را صرف هزینه های عمرانی و 5 درصد را به هزینه های جاری اختصاص دهد که نشان از تعالی این سازمان دارد و در بین تمام مناطق آزاد نیز  شاخص بسیار بالا و ویژه ای است و نشان دهنده این است که ما هزینه جانبی نداریم و عمدتا به سمت توسعه حرکت می کنیم.
مونسان ادامه داد: جزیره هندورابی به عنوان نخستین جزیره بعد از انقلاب اسلامی به شمار می رود که  توسعه آن از صفر آغاز شده است. این در حالی است که همه می دانند شروع یک پروژه از نقطه صفر کار بسیار سختی است. یعنی فعالیت های بسیاری را باید انجام می دادیم تا بتوانیم تجهیزات را برای عملیات عمرانی وارد کنیم اما خوشبختانه هفته گذشته نخستین پرواز آزمایشی این جزیره انجام شده و فرودگاه نیز به واسطه آن برای انجام پروازهای بعدی کنترل شد. ضمن اینکه بندر هندورابی نیز آماده است و یک هتل، منابع آب، برق و آب شیرین کن ها نیز در کنار  فضای سبز و معابر آماده حضور رئیس جمهور برای افتتاح هستند.
وی از جذب 7500 میلیارد تومان سرمایه گذاری در کیش خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه در بخش معاونت اقتصادی ما موفق شدیم بیش از 7500 میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری داشته باشیم که این سرمایه گذاری نیز هوشمند و هدفمند از بخش های سوداگری خارج شده و به سمت تولیدی و آنچه که در چشم انداز سازمان دیده شده یعنی در بخش گردشگری پیش رفته است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: همانطور که می دانید، تا قبل ازدولت یازدهم سرمایه گذاری ها عمدتا در ساخت مراکز مسکونی، آپارتمان و تجاری بود که سوداگری های زیاد و سودهای چند صد درصدی داشت که انطباقی با چشم انداز جزیره نداشت لذا ما این سرمایه گذاری را به سمت چشم انداز جزیره یعنی پروژه های گردشگری که سود بسیار کمتری از بخش های مسکونی دارد سوق دادیم. همانطور که می دانید برای ساخت پروژه های مسکونی با 20 درصد سرمایه و پیش فروش کار انجام می شود و بازگشت آن بسیار سریعتر است این در حالی است که ساخت یک هتل از صفر با ساخت و تجهیز آن نیازمند سرمایه گذاری کلانی است که  بازگشت طولانی به دنبال دارد لذا اجرای این سیاست کار سختی بود که البته پاسخ داد.
مونسان درباره افزایش ظرفیت های اقامتی در کیش گفت: خوشبختانه درحال حاضر در جزیره زیبای کیش حدود 50 هتل داریم و 50 هتل نیز در دست ساخت است.
وی افزود:  اتفاق بعدی که در این بخش رخ داده، این است که هتل های ما تازه موضوع پیدا کرده اند و دیگر خوابگاه و صرفا محل استراحت نیستند. تقریبا امروز تمام هتل هایی که دردوره ما احداث شده ویا دردست ساخت است دارای یک جاذبه گردشگری هستند که به بخش تفریحی و گردشگری ما کمک مضاعف می کند. مثلا هتلی که در آن بازی های برفی در حال ساخت است یا هتلی  که در آب قرار گرفته و مسافر باید با قایق وارد لابی شود از جمله این موارد است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از فعالیت 420 صنعت فعال در کیش خبر داد و گفت: در بخش صنعتی نیز اقدامات بسیار خوبی اتفاق افتاده است این در حالی است که برخی جزیره کیش را صرفا گردشگری می دانند اما این جزیره یکی از مراکز مهم صنعتی در مناطق آزاد است زیرا حدود 420 صنعت  فعال در بخش های های تک و فناوری داریم وهمه این صنایع غیر آلاینده هستند.
مونسان درباره تحقق یافتن اهداف اقتصاد مقاومتی در کیش گفت: در بخش اقتصاد مقاومتی نیز، ماموریت های سختی را ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای کیش تعیین کرد که با توجه به محور گردشگری که داشتیم به نظر سخت می آمد اما در آخرین ارزیابی که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی انجام داد، جزیره کیش صاحب امتیاز ممتاز شد و رشد قابل ملاحظه ای در تولید و صادرات مجدد داشتیم. ضمن اینکه اقدامات خوبی را برای انتقال فناوری در حال اجرا داریم. خوشبختانه بخش صنعتی ما روند خوب و رو به جلویی دارد که امیدواریم در این راستا گام های بلندی برداریم.
وی از کاهش میزان طلاق در کیش خبر داد و افزود:در معاونت فرهنگی و اجتماعی که پیچیدگی های خاص خود را دارد و همه فعالان می دانند بخشی چند وجهی است، دو شاخص مهم و سخت که در کشور روند خوبی ندارد، شکل مثبتی را در کیش دنبال کرده است به نحوی که ما در  بخش ازدواج علی رغم اینکه در کشور رشد طلاق داریم، با اقدامات خوبی که انجام شد نرخ رشد طلاق در کیش رو به کاهش است  که دستاورد بسیار مهمی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: در بخش دیگر این اقدامات مددجویانی بودند که در کیش مددجوی کمیته امداد امام خمینی بودند اما خوشبختانه با اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی، این افراد آموزش دیدند و با فراهم کردن تجهیزات و فضای عرضه توانستند دارای در آمد شوند لذا پس از این اقدامات 17 درصد از مدد جویان مستمری بگیر کمیته امداد کاهش یافته و  اعلام انصراف کرده اند.
مونسان تصریح کرد: در بخش معاونت گردشگری نیز علی رغم فشار اقتصادی و رکودی که منجر به کاهش گردشگر در تمام بخش ها و حتی شهرهای بزرگی نظیر اصفهان و شیراز شد، ما توانستیم رشد 38 درصدی را تجربه کنیم که جای خرسندی دارد.
وی افزایش ظرفیت ناوگان کیش ایر را موفقیتی دیگر خواند و گفت: در شرکت هواپیمایی کیش ایر نخستین بخشی در دولت بودیم که موفق به توسعه ناوگان شدیم و 4 فروند ایرباس وارد کشور کردیم که به واسطه آن 50 درصد ظرفیت صندلی ها افزایش یافت. این در حالی است که دو فروند از این هواپیماها به لحاظ مدل جوانترین هواپیماهای کشور هستند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش موسسه علوم و فنون را دارای پتانسیل بالا در به دست آوردن برند برتر آموزشی کشور خواند و اظهار کرد: همانطور که می دانید متاسفانه در بدو ورود ما به کیش، موسسه علوم و فنون کیش، مجموعه ای زیان ده با روند نزولی در توسعه و از دست دادن مشتری بود که به لطف خداوند و با همت تمام مدیران و دوستان اقدامات خوبی برای اصلاح امور آن انجام شده است.
مونسان ادامه داد: شرایط موسسه علوم و فنون در بدو امر به گونه ای بود که ما سالیانه 4 تا 5 میلیارد به این بخش کمک مالی می کردیم که خوشبختانه امروز نظم یافته است. در واقع ما سعی کردیم که در قالب سیاسگذاری به علوم و فنون کمک کنیم که خوشبختانه انجام شد  لذا همین روند باید ادامه بیابد.
وی توسعه موسسه علوم و فنون را مثبت خواند و اظهار کرد: موسسه علوم و فنون در حوزه های کمی و کیفی رشد مثبتی داشته است ضمن اینکه تاکید داریم که گام نخست توسعه را در راستای ارتقای برند قرار دهیم  یعنی کیفیت را بر کمیت ترجیح دهیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: ما در گام نخست برای توسعه موسسه علوم و فنون به دنبال افزایش شعبه نبودیم و بر افزایش کیفیت وساماندهی تاکید داشتیم تا برند زبان کیش جایگاه واقعی خود را بیابد که خوشبختانه این اتفاق رخ داده است البته روند رشد کیفیت هرگز متوقف نمی شود. زیرا هدف بالایی است که هرگز دست یافتنی نیست و همیشه مرحله بالاتر دارد لذا در مرحله کیفی سازی نباید توقف داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در اجلاس سراسری موسسه آموزشی علوم و فنون کیش گفت: موسسه علوم و فنون این قابلیت را دارد که بتواند برند نخست آموزش زبان و جزء 5 برند برتر عرصه آموزش کشور شود لذا  باید این مسائل را در قلب چشم انداز خود جای دهیم.
مونسان ادامه داد: بد نیست که نگاهی هم به محرومیت های اجتماعی در این عرصه داشته باشیم وطرحی تدوین شود که ما بتوانیم به خانواده های نیازمند و مناطق محروم و فرزندان عزیزمان که به دلیل فقر و محرومیت نمی توانند از این آموزشها استفاده کنند، رسیدگی کنیم و بخشی از فعالیت های اقتصادی را به این سمت سوق دهیم تا هر کسی سهم خود را ایفا کند. ضمن اینکه ضروری است، سخت گیری های بیشتری را در واگذاری شعب  داشته باشیم زیرا حفظ کیفیت این برند برای ما حائز اهمیت است و باید آن را حفظ کنیم و ارتقاء دهیم لذا لازم است که در بخش هایی نظیرفیزیک ساختمان، نرم افزارها و بهره گیری از روش های روز دنیا تلاش ویژه ای داشته باشیم البته در حال حاضر موسسه در وضعیت خوبی قرار دارد لذا می تواند اهداف بلند مدت و عالی تری را پیگیری کند تا به اهداف عالیه خود دست یابد.

گفتنی است سومین اجلاس سراسری مدیران شعب  موسسه آموزشی علوم وفنون کیش با حضور علی‌ اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ، مدیران شعب،‌ کارشناسان ، معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیران کل آموزش و پرورش صبح دوشنبه 17 بهمن در تهران برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.