افزایش دانشجویان خارجی در پردیس کیش دانشگاه تهران/ راه اندازی رشته مطالعات ایران در سال آینده

 معاون بین الملل پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از افزایش و شروع به تحصیل دو دانشجوی خارجی دیگر در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه خبر داد و گفت: مجموع دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در این دانشگاه به 10 نفر رسیده است.

محمد رضا سعید آبادی روز یکشنبه اظهار کرد: این دو دانشجو در رشته های مدیریت اجرایی MBA کسب و کار و مهندسی نرم افزار کامپیوتر و از کردستان عراق در این دانشگاه مشغول به تحصیل شده اند.
وی تصریح کرد که با ورود این دو دانشجوی خارجی تعداد دانشجویان خارجی در پردیس بین المللی کیش به 10 نفر رسیده است.
این مسئول در پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران گفت: این دانشجویان شب گذشته وارد جزیره کیش شده و از امروز مشغول به تحصیل شده اند.
وی افزود: برای تمامی دانشجویان خارجی حاضر در این دانشگاه یک دوره زبان فارسی برگزار می شود تا با زبان فارسی این گوهر تمدن ایران زمین نیز آشنا شوند.

** راه اندازی رشته مطالعات ایران در پردیس کیش دانشگاه تهران
سعید آبادی ابراز امیدواری کرد که از مهر سال آینده نیز رشته جدیدی با عنوان مطالعات ایران در سطح کارشناسی ارشد در این دانشگاه برگزار شود که موضوعاتی همچون تمدن و فرهنگ ایران ،دین ،سیاست ،روابط بین الملل و انقلاب اسلامی را در بر می گیرد.
نخستین دانشجوی غیر ایرانی رشته ادبیات فارسی در مقطع دکترای ادبیات فارسی از کشور لهستان هم اکنون در این پردیس مشغول به تحصیل شده است.
با برنامه ریزی معاونت بین الملل تا کنون تعدادی از دانشجویان خارجی در رشته های طراحی صنعتی، مهندسی نفت، کامپیوتر، زبان انگلیسی و ادبیات فارسی در پردیس کیش مشغول به تحصیل شده اند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.