15پایگاه امداد و نجات هلال احمر با 60 امداد گر به مراجعان خدمات ارائه می کنند

 سرپرست جمعیت هلال احمر کیش از استقرار 9 پایگاه ثابت و شش پایگاه سیار در کیش ، بنادر آفتاب ، چارک و جزیره هندورابی با 60 امدادگر و چهار پزشک جهت ارائه خدمات به مراجعان خبر داد.

حبیب درگاهی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر کیش در مورد فعالیت های این جمعیت در جزیره به ویژه در ایام نوروز گفت : 15 پایگاه در نقاط مختلف کیش ، هندورابی ، بندرهای آفتاب و چارک و تیم واکنش سریع مستقر هستند که در این پایگاه ها بیش از 60 امدادگر و 4 پزشک حضور دارند که از 25 اسفند 95 تا کنون به گردشگران و کیشوندان خدمات ارائه کرده اند .
وی تعداد مراجعانی که از این پایگاه ها تا پنجم فروردین ماه خدمات دریافت کرده اند را 2 هزار و 145 نفر عنوان کرد و افزود : بیشتر این افراد برای تست قند و فشار خون مراجعه کرده اند که با توجه به شرایط جسمانی 16 نفر با آمبولانس به بیمارستان اعزام شدند .
درگاهی به یکی دیگر از فعالیت های مهم این جمعیت در ایام نوروز در کیش همگام به سراسر کشور اشاره کرد و گفت : واحد جوانان مرکز مستقل کیش نیز همزمان با سراسر کشور طرح 'ایمنی و سلامت مسافران نوروزی ' را در 9 پایگاه ثابت و 6 پایگاه سیار (سحاب ) با همکاری 36 نفر اغاز کرده است .
وی هدف از این طرح را ترویج فرهنگ صحیح رانندگی،رعایت نکات مهم بهداشت در سفر ، حفظ زیست بوم و محیط زیست عنوان کرد .
سرپرست هلال احمر کیش اظهار کرد : اعضای جوانان در این طرح اقدام به توزیع بروشورهای ایمنی ،بهداشتی و ارائه خدماتی همچون کنترل فشار خون وتست قند خون کرده اند که تعداد مراجعان تا پنجم فروردین ماه 2 هزار و 778 نفر بوده است .

* ایجاد پایگاه کمپ چادری برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان
وی ایجاد پایگاه کمپ چادری مصلی برای غنی سازی اوقات فراغت مسافران خردسال با عنوان ' فضای دوستدار کودک' را دیگر طرح نوروزی عنوان کرد و به ایرنا گفت : مسافران خردسال با حضور در این چادرها با کشیدن نقاشی و خواندن شعر با اصول 7 گانه جمعیت هلال احمر و اصول بشر دوستی آشنا می شوند.
درگاهی اضافه کرد : تا پنجم فروردین ماه یک هزار و 111 نفر در این برنامه شرکت کرده اند که قرار است نقاشی های برگزیده آنها برای شبکه پویا ارسال شود .

* راه اندازی کمپین نه به تصادف های جاده ای
سرپرست هلال احمر کیش به راه اندازی کمپین 'نه به تصادفات جاده ای ' با شعار'بی گدار به جاده نزنیم ،ظریف برانیم ' در کیش همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و گفت : سازمان جوانان هلال احمر برای ترویج فرهنگ صحیح رانندگی اقدام به تهیه میثاق نامه ای کرده که در پایگاه های مختلف نصب شده تا رانندگان با تائید وامضای این میثاق نامه به این کمپین بپیوندند که تا پنجم فروردین ماه 600نفر در کیش این میثاق نامه را امضا کرده اند.
وی اظهار کرد : برای رفاه بیشتر حال مسافران چادرهای نماز نیز برپا شده که بیش از یک هزارو 732 نفر از مسافران توانستند از این چادرها بهره مند شوند.
سرپرست هلال احمر کیش تصریح کرد: اعضای جوانان کیش همزمان با اجرای طرح سراسری با توجه به اکوسیستم و شرایط اقلیمی در کیش و با توجه به وجود تفریحات دریایی ، محیط های آبی و برای آشنایی بیشتر گردشگران اقدام به آموزش های لازم در زمینه خطرات و موارد ایمنی در هنگام استفاده از اینگونه تفریحات دریایی کرده است .
درگاهی تفاوت خدمات ارائه شده امسال نسبت به سال 95 را برنامه حمایت روانی و عاطفی از مسافران دانست و گفت : ممکن است مسافرانی مشکل جسمی نداشته باشند اما بنا به دلایلی با مسائل روحی مواجه شوند که امسال در این پایگاه ها علاوه بر خدمات امدادی ، حمایت های روانی و عاطفی نیز صورت می گیرد .

* آموزش در چهار بخش /برگزاری مانور ایمنی / اجرای طرح فرشتگان رحمت
سرپرست هلال احمر کیش در مورد آموزش های ارائه شده به نیروهای این جمعیت در سال 95 گفت : در امداد و کمک های اولیه 29 دوره 22 ساعته برگزار شده که در جمع 870 نفر نیروی زن و مرد آموزش دیده اند ، همچنین شش دوره کلاسهای عملی امداد و نجات 160 ساعته برای 179 نفر نیروی زن و مردم برگزار شده است .
وی به برگزاری آموزش زنگ ایمنی در مدارس اشاره کرد و گفت : در سالروز زلزله بم زنگ ایمنی درمدارس زده می شود ، مربیان مدارس نیز آموزش های لازم را توسط هلال احمر فرا می گیرند و این آموزش ها را به دانش آموزان منتقل می کنند که در مانور زلزله ،دانش آموزان آموزش های داده شده را به صورت عملی و نمادی در هنگام بروز زلزله اجرا می کنند که در این برنامه 400 دختر و 350 پسر این اموزشها را پشت سر گذرانده اند .
وی تصریح کرد: کمک های اولیه فشرده ای نیز در 9 مسجد و پایگاه های بسیج کیش برگزار شد که 226 نفر در طرح آموزش های لازم را فراگرفته اند.
درگاهی اضافه کرد : در امداد و کمک های اولیه نکاتی آموزش داده می شود که بسیار کاربردی و حائز اهمیت است که یادگیری آن برای خانواده ها ضرورت است ، آموزش های در خصوص برق گرفتگی ، مسمومیت ، مارگزیدگی ، سوختگی ها و بریدگی ها به افراد داده می شود.
وی در خصوص عملکرد حوزه دواطلبان این جمعیت در سال گذشته نیز به ایرنا گفت : شعار این حوزه این است ' حلقه اتصال توانمندان با نیاز نیازمندان ' ، اعتبار خاصی نداریم اما در این طرح افراد توانمند و خیر و همچنین نیازمندان را شناسایی می کنیم و با کمک های آنان نیاز آنها را برطرف می کنیم که در سال گذشته با تایید پزشک معتمد به هشت مدد جو 12 میلیون تومان کمک درمانی کردیم.
سرپرست جمعیت هلال احمر کیش به اجرای طرح فرشتگان رحمت در این مرکز در سال گذشته و به مناسبت سال جدید اشاره کرد و گفت :در این طرح یکصد دست انوع لباسهای زنانه ،بچه گانه و مردانه به ارزش 500 هزار ریال برای هر نفر میان مددجویان تحت پوشش هلال احمر ارائه شده و این طرح از اواخر بهمن ماه 95 اغاز شده و تا 15 فروردین نیز ادامه دارد.
درگاهی تعداد کل داوطلبان زن و مرد را 250 نفر اعلام کرد و گفت : 50 نفر از این افراد فعال هستند.
وی به اجرای طرح 'نیابت از سالمندان' بی فرزند یا بد فرزند ، خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست و خانواده شهدا در سال گذشته اشاره کرد و افزود : در سایر استان ها خانه سالمندان وجود دارد که به آنها خدمات ارائه و از آنها دلجویی عاطفی می شود که در کیش در گام نخست در حد سرزدن و دلجویی از آنان بوده است .

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.