انسان سالم محور توسعه جامعه است

 رئیس مرکز توسعه سلامت کیش انسان سالم را محور توسعه جامعه دانست و گفت: جامعه برای توسعه یافتگی نیاز به انسانهای سالم، توانمند، کارآمد و برخوردار از سلامت روحی و روانی دارد.

 دکتر محمدرضا رضانیا روز شنبه به مناسبت 'هفته ملی سلامت' با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی و اهمیت سلامت روان گفت : این هفته فرصت مناسبی برای تبیین اهمیت حفظ سلامت روان در دانش آموزان است .
وی با تاکید بر اینکه موفقیت دانش آموزان در گرو سلامت جسم و روان انهاست افزود : نظر به وجود انواع فشارهای عصبی و و مشکلات زندگی شهر نشینی و ایجاد زمینه برای بروز بیماریهای روانی در گروههای مختلف اجتماعی، به دانش آموزان توصیه کرد تا به سلامت جسم و روان خود اهمیت دهند .
رئیس مرکز توسعه سلامت انسان سالم را محور توسعه جامعه دانست و گفت: جامعه برای توسعه یافتگی نیازمند انسانهای سالم، کارآمد ،توانمند و برخوردار از سلامت روحی و روانی است .
وی تقویت اعتقادات مذهبی و باورهای دینی ، شکرگزاری و توکل به خدا و سلامت معنوی را از جمله عوامل تاثیرگذار و مثبت بر سلامت روانی افراد دانست.
دکتر رضانیا سلامت و امنیت را دو نعمت گرانبها برای انسان ها عنوان کرد و افزود : سلامت و درمان جسم و روح مکمل یکدیگر است .
وی با بیان اینکه در هیچ مکتبی به اندازه دین اسلام به سلامت جسم و روح اهمیت داده نشده است افزود : دین، باورهای مذهبی و ارتباط با خالق یگانه از جمله عواملی است که سلامت روانی شخص را در سایه معنویات و ارزشهای اخلاقی تضمین می کند به گونه ای که هر چه ارتباط بشر با خدا قطع شود سلامت روان آدمی نیز به همان اندازه به خطر می افتد.
دانیار جاویدی رئیس آموزش و پرورش کیش نیز در این مراسم ،اجرای برنامه های آموزشی و پیشگیرانه اداره آموزش و پرورش در مدارس را اقدامی موثر و سازنده دانست و گفت: آموزش و پرورش بهترین فضا برای تعلیم، تربیت ، پرورش و سرمایه گذاری برای بهداشت و سلامت از سنین کودکی است .
معاونت فرهنگی نیروی انتظامی کیش به ارائه مطالبی در زمینه ارتباط سلامت روان با روابط اجتماعی افراد پرداخت و گفت : ما تنها در قبال خود مسئول نیستیم و سلامت روان ما در ارتباط صحیح با دیگران نیز از اهمیت زیادی برخوردار است .
سرهنگ دوم یونس شعبانیان در ادامه به موضوع شخصیت اجتماعی و هویت یابی در دوران نوجوانی و جوانی پرداخت و افزود : تمامی رفتارهای ما در روابط اجتماعی با دیگران و جامعه تاثیر گذار است .
در پایان این برنامه از فعالان بهداشتی و مدارس مروج سلامت قدردانی شد.
مراسم آغازین هفته سلامت امروز شنبه با حضور مسئولان آموزش و پرورش ، مرکز توسعه سلامت ، معاونت اجتماعی سازمان ،نیروی انتظامی ،هلال احمر در دبیرستان دخترانه الزهرا برگزار شد .

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.