امام جمعه کیش : دفاع ازامنیت کشور را نباید تنها به مرزها محدود کرد

 امام جمعه کیش با بیان اینکه برای دفاع از امنیت مرزهای جمهوری اسلامی نباید تنها به مرزها اکتفا کنیم افزود : برای حفظ و پایداری این امنیت باید در کیلومترها فاصله با دشمن بجنگیم .

حجت الاسلام حسن علیدادی شامگاه چهارشنبه در دومین 'یادواره شهدای مدافع حرم' پاسداشت 'شهید محمد رضا دهقان 'با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب ، دفاع مقدس و مدافعان حرم و همچنین شهدای حادثه تروریستی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل بر گسترش چنین برنامه هایی در پاسداشت ارزش های اسلامی و انقلابی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه در قرآن کریم ارزش ها به ملیت ، قومیت ، رنگ و نژاد نیست افزود: ارزش ها در قرآن در سه محور اصلی خلاصه می شوند که تقوا ، معرفت و جهاد و رزم است .
امام جمعه کیش اظهار کرد : در محضر خداوند آنکس که پرهیزگارتر است تقوای بیشتری دارد و دستورات الهی را در حریم تعیین شده بیشتر رعایت می کند.
حجت الاسلام علیدادی گفت : در باب معرفت ، شناخت دانش و علم نیز آنهایی که معرفت بالاتری دارند با کسانی که سطح معرفتی آنها پائین تر است برابر نیستند .
وی با تاکید بر اینکه کسانی که در راه خدا می جنگندبا آنها که خانه نشین هستند برابر نیستند افزود : شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس در هر سه محور ویژه و پیشگام هستند.
امام جمعه کیش به حادثه تروریستی روز سه شنبه در تهران اشاره و تاکید کرد: این اتفاق ثابت کرد که اگر بخواهیم از امنیت مرزهای جمهوری اسلامی دفاع کنیم باید به در مرزها اکتفا نکنیم بلکه باید در کیلومترها فاصله با دشمن بجنگیم .
صبح روز چهارشنبه در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که بر اثر آن تعدادی از هموطنان کشته و یا مجروح شدند.

*نسل سوم مشتاق حضور در جبهه های حق علیه باطل هستند
دبیر دومین جشنواره مدافعان حرم نیز با قدردانی از نهادها و دانشگاه های همکار در برگزاری این برنامه اظهار کرد : نخستین یادواره در سال گذشته مربوط به شهدای جاوید الاثر شهیدان ابیاری و نظری بود که پس از گذشت دوماه پیکر شهید ابیاری به وطن بازگشت .
یوسف پور یادواره دوم را گرامیداشت شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان عنوان کرد و افزود: این شهید در 20 سالگی و در حلب سوریه جان خود را در دفاع از ارزش ها و میهن اسلامی تقدیم کرده است .
وی با قرائت بخشی از وصیت نامه این شهید ابراز امیدواری کرد که ولایتمداری و بصیرت این شهدا سرلوحه ای برای بسیجیان و افراد انقلابی باشد.
مسئول بسیج دانشجویی اظهار کرد : امروز اگر محدودیتی برای اعزام در دفاع از حرمین شریفین نبود نسل سوم برای حضور در جبهه های حق علیه باطل بسیار مشتاق تر از نسل اول هستند .
 وی با بیان اینکه از بین دو هزار و 100 مدافع حرم که تقدیم شده پنج نفر دانشجو بودند ابراز امیدواری کرد که در جبهه فرهنگی بتوانیم همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند سربلند بیرون بیاییم .

*قدر شهدای مدافع حرم را بدانیم / حادثه تروریستی تهران خللی به اراده مردم وارد نمی کند
مادر شهید دهقان با بیان اینکه می دانستم 'محمدرضا' هیچگاه به مرگ طبیعی از دنیا نخواهد رفت به روحیات خوب این شهید اشاره کرد و گفت : در تمرینی که در اردوگاه یگان فاتحین داشت عکسی گرفته بود که پیش از شهادت خود آن را در اینترنت منتشر کرده بود و همین تصویر ساعتی پس از شهادت توسط یکی از دوستانش به دست ما رسید.
وی با بیان اینکه همواره حضور و عطر و بوی وی را در خانه احساس می کنم افزود: او در خواب، محل و نحوه شهادت خود را به من نشان داد .
این مادر شهید با توصیه به مادران جوان که نسل خوبی برای کشور و در راه سید الشهدا تربیت کنند ؛تاکید کرد : باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم ، با تدبیر ها و درایت های رهبر معظم انقلاب کشور در امنیت کامل بسر می برد و ترقه بازی های روز گذشته دشمن در تهران همانطور که معظم له فرمودند نمی تواند خللی در اراده آهنین ملت ایران ایجاد کند .
وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم مظلوم و غریب هستند اظهار کرد : آنها غریبانه می روند و در غربت به شهادت می رسند، حادثه روز گذشته تهران شاید سبب شود عده ای دست از زخم زبان زدن به مدافعان حرم بردارند ، آنها کیلومترها از مرزها جلوتر می روند و از امنیت کشور دفاع می کنند ما باید قدر این شهدا را بدانیم .
به گزارش ایرنا ، در ادامه این برنامه خواهر شهید دهقان به بیان خاطراتی از وی و همرزم شهید نیز به چگونگی آشنایی با این شهید و اعزام آن به سوریه و خبر شهادت وی پرداخت.
پخش نماهنگی از شهدای مدافع حرم ، نماهنگ ارغوان و همچنین سردادن نوای الله اکبر در ساعت 10 همگام با دیگر شهرهای ایران اسلامی در پاسخ به عملیات تروریستی داعش در روز گذشته تهران بخش های دیگر این مراسم بود.
در پایان برنامه از خانواده این شهید و مسئولان حاضر در برنامه با اهدا لوح قدردانی شد.
شهید محمدرضا دهقان‌امیری متولد 26 فروردین سال 74 در تهران بود که در 21 آبان سال 94 در سن 20 سالگی طی عملیاتی مستشاری در العیس حلب سوریه به فیض شهادت نائل شد. مزار این شهید در امام زاده علی اکبر چیذر تهران است.
دومین یادواره شهدای مدافع حرم که تا ساعت 12:30 دقیقه بامداد پنجشنبه به طول انجامید با همکاری نهاد امام جمعه ، بسیج دانشجویی و همکاری دانشگاه های صنعتی شریف ،جامع علمی کاربردی ، پیام نور و آزاد و با حضور سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، مدیرعامل منطقه آزاد کیش ، فرماندهان نظامی و انتظامی ،روسای دانشگاه ها و ادارات در سالن مینو پردیس صنعتی شریف برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.