امام جمعه کیش: تکفیری ها امروز علیه اسلام و تمامیت دین خنجر کشیده اند

 امام جمعه کیش گفت : خوارج در زمان خلافت علی (ع) در مقابل آن حضرت و اسلام ایستادند و امروز تکفیری های مسلمان نما بر علیه اسلام و تمامیت دین خنجر کشیده اند.

حجت الاسلام حسن علیدادی شامگاه یکشنبه در آئین بزرگداشت شهید مدافع حرم 'محسن حججی ' که در مسجد حضرت زینب (س) کیش برگزار شد به برخی معیارهای سنجش برتری انسان ها در تاریخ اشاره کرد و افزود : برخی رنگ ، نژاذ ، قومیت را اساس برتری انسان ها بر دیگری می پنداشتند .
وی با بیان اینکه اسلام کامل ترین دین و کتاب قرآن برای هدایت بشر نازل شده است افزود : قرآن همواره حامل پیام سعادت برای انسان ها است و راه را از بیراهه مشخص می کند از این رو معیارهای سنجش انسان در آن متفاوت است .
امام جمعه کیش اظهار کرد : قرآن کریم سه معیار سنجش مهم برای برتری انسان در دنیای امروز ذکر می کند که فهم ، درک ،علم و دانش ،تقوا و کسانی که اهل جهادند و در روزهای سخت در میدان ها حاضر می شوند این معیارها هستند.
وی افزود : در دین اسلام کسی که تقوای الهی پیشه و اطاعت امر خدا کندبرتری بیشتری نسبت به سایر انسان ها دارد .
امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه شهید حججی و حججی ها در زندگی خود به این سه معیار توجه بیشتری داشته اند افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگانی در جبهه ها حضور داشتند که سنگرهای دفاع مقدس و شبهای عملیات را به خوبی درک کردند به گونه ای که علاوه بر واجبات اعمال مستحب خود را هم به درستی انجام دادند .
وی یکی از امتیازات جبهه اسلام در دوران دفاع مقدس را معنویت بالای رزمندگان دانست و افزود : آنها با رعایت تقوای الهی پیروز میدان شدند .
حجت الاسلام عیلدادی به رفتار با اسرا در جنگ اشاره کرد و گفت : جبهه حق و باطل از همین یک مورد مشخص می شد ، رفتاری که رزمندگان ما با اسرای عراقی داشتند با رفتاری که با رزمندگان ما می شد متفاوت بود ، اینکه شعار الله اکبر بدهید و پرچم الله را بدست بگیرید اما با اسرا به درستی رفتار نکنید یعنی اینکه با اسلام فاصله دارید و آن را نمی شناسید.
امام جمعه کیش در ادامه به بخشی از تاریخ اسلام و عملکرد خوارج اشاره کرد و افزود: آنها افرادی سبک مغز و متعصب بودند و به دلیل همین تعصبات غلط بر روی حضرت علی (ع) خنجر کشیدند ؛در دنیای امروز هم شاهدیم که بخشی از مسلمان نماها و تکفیری ها به نام اسلام ،اما بر علیه آن و تمامیت دین خنجر کشیده اند .

* حججی شهیدی ماندگار برای تاریخ است
وی با تاکید بر اینکه حججی شهید ماندگار تاریخ و همچنین برای نسل های آینده است افزود : نسل جوان باید به شناخت واقعی از این شهدا برسند .
امام جمعه کیش از رشادت های نیروهای مسلح ، سربازان گمنام امام زمان (عج) و تمامی تلاش گران عرصه امنیت قدردانی کرد و افزود : وقتی حرکت تروریستی در جایی از کشور رخ می دهد نیاز است تا عده ای جان بر کف نهاده و برای امنیت کشور تلاش کنند تا دیگران در آرامش باشند .
به گزارش ایرنا ،وی تصریح کرد: شهید حججی به مسلخ رفت و حجت را بر همه تمام کرد و به خیل شهدا پیوست ، شهادت وی جریانی جهانی ایجاد کرد تا تمم جهان بداند که در مقابل چه کسانی قرار گرفته است .
عزاداری ، مرثیه سرایی ، سینه زنی و پخش نماهنگی از شهید حججی بخش هایی از این مراسم بود.
آیین گرامیداشت شهید محسن حججی شامگاه یکشنبه ٢٢ مردادماه با حضور مردم ولایت مدار، فرماندهان نظامی و انتظامی و بسیج سپاه کیش ،رئیس دادگستری ،مسئولان ادارات و نهادها،بخشدار کیش،رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش، در مسجد حضرت زینب(س) برگزار شد.
شهید مدافع حرم 'محسن حججی' از اعضای لشکر نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته گذشته هنگام انجام ماموریت مستشاری در مرز عراق و سوریه به اسارت گروهک تکفیری داعش درآمد و پس از 2 روز در اسارت به شهادت رسید.
وی که یکی از نیروهای فعال موسسه شهید 'احمد کاظمی ' بود که از وی فرزندی دو ساله به یادگار مانده است .

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.