تاسوعا روزی که وفاداری به مولا را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرد

 تاسوعا روزی که وفاداری به مولا را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرد

 تاسوعای حسینی روزی به وسعت تاریخ است که بانگ حقیقت طلبی ، مظلومیت و وفاداری از پس تاریخ شنیده شد ، روزی که وفاداری به ولی زمان به اوج رسید و حضرت عباس(ع) این علمدار دشت کربلا با تقدیم جان خود دلدادگی و عشق به مولا را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرد .

در تاریخ روزی به وسعت تاسوعای حسینی یافت نمی شود ، این روز همه عشق، وفاداری ، مظلومیت و حقیقت طلبی است که آن را می توان در برگ برگ اوراق تاریخ جست وجو کرد.
تاسوعا روزی است که به نام قمر منیر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) مزین شده و عزاداری ها در سوگ علمدار دشت کربلا این بزرگ مرد تاریخ در این روز به اوج خود می رسد .
تاسوعا و عاشورای حسینی نقطه عطف عزاداری ها و عرض ارادت مسلمانان به شهدای کربلاست و در این روزها یکبار دیگر عشق و ارادت به اسوه غیرت و شجاعت در دل های مردم گل کرد و با شور و شعور حسینی درهم آمیخته شده است.
مردم و مسئولان جزیره کیش نیز در تاسوعای حسینی همگام با دیگر شهرهای ایران اسلامی با راه انداختن دسته های عزاداری و سینه زنی به مرثیه سرایی پرداختند .
آنها در طی مسیر خود که به سمت به مسجد خاتم الانبیا (ص) با سر دادن زمزمه ، ای اهل حرم پیر و علمدار نیامد ، علمدار نیامد ، یا ابوالفضل (ع) بار دیگر ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) به نمایش گذاشتند و بار دیگر واقعه جانسوز کربلا را در دل دوستداران و عاشقان اهل بیت (ع) زنده کردند.
هیات های مختلف عزاداری در حالیکه پرچم های مزین به نام مبارک یا حسین (ع) ، یا ابوالفضل (ع) را در دست داشتند در صفوفی منظم با گویش های مختلف به نوحه خوانی ، زنجیر زنی و سینه زنی پرداختند.
حضور 43 هیات از اقوام مختلف در این خطه از ایران اسلامی فرصتی فراهم ساخته است تا گردشگران بتوانند عزاداری و آداب و رسوم شهرهای دیگر کشور را یکجا مشاهده و ثبت و ضبط کنند.
با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و همکاری سایر نهادها و سازمان ها ،عزاداران در سایه امنیت و آرامش و به صورت منظم و منسجم به عزاداری پرداختند.
مراسم عزاداری تاسوعای حسینی امروز شنبه با حضور، امام جمعه کیش ،سرپرست منطقه آزاد کیش، معاونان و مدیران ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، روسای سازمان ها و نهادها در مسجد خاتم الانبیا (ص) برگزار شد .
پس از برگزاری آئین عزاداری ،نماز ظهر و عصر نیز با حضور عزاداران حسینی در مسجد خاتم الانبیا (ص )اقامه شد .
در شب تاسوعای حسینی نیز تعدادی از هیات های عزاداری از اقوام مختلف ایران اسلامی با نظمی خاص و با تشکیل دسته های سینه زنی در مقابل مسجد امام حسن مجتبی (ع) و در جوار مزار شهدای گمنام به عزاداری پرداختند.
این مراسم نیز با حضور مسئولان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.
مراسم شب عاشورا نیز امشب در میدان ساحل و ظهر عاشورا نیز فردا یکشنبه با حضور تمامی هیات های مذهبی در مصلای بزرگ جزیره کیش برگزار و نماز ظهر عاشور نیز اقامه خواهد شد .
جزیره کیش با 91.5 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس در استان هرمزگان واقع شده است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.