مرتضی بانک: سخنان دکتر روحانی درباره مواضع ترامپ , جامع و اثرگذار بود

 مرتضی بانک: سخنان دکتر روحانی درباره مواضع ترامپ، جامع و اثرگذار بود

 مشاور رییس جمهور و رییس مناطق آزاد کشور گفت: نکاتی که رییس جمهوری کشورمان بلافاصله بعد از سخنرانی ترامپ مطرح کردند دقیق، جامع، استراتژیک و تاثیر گذار بود.

مرتضی بانک شامگاه شنبه در آیین معارفه مدیر عامل جدید منطقه آزاد کیش افزود: امروز جامعه با آرامش، برنامه ها و اهداف خود را ادامه می دهد و کسانی که مهیا شده بودند تا شوک بزرگی را در کشورمان بوجود آورند، امروز متوجه شدند مردم و ملت ایران در راه خود برای توسعه، تولید و سرمایه گذاری و آینده نگری مصمم هستند.
مشاور رییس جمهوری تصریح کرد: رژیم غاصب اسراییل احساس می کرد بعد از سخنان ترامپ ، بحران های مختلفی در داخل کشور ایران ایجاد می شود، اما امروز اتحاد و انسجام در بین همه عناصر جامعه شکوفاتر و همه ترفندهای دشمن نقش برآب شده است.
بانک گفت: باید این دستاورد بزرگ دیپلماسی با تدبیر کشور را ارج نهیم و با قدرت برای رسیدن به اهداف سیاست خارجی و توسعه کشور پیش برویم.
وی تصریح کرد: آثار ارزشمندی از توافق برجام نیز در صحنه سیاست خارجی و عرصه بین المللی رخ داده اما در شرایط این توافق ساختارمند و زیربنایی، با تبلیغات یک جریانی مواجه ایم که علاقمند به آرامش و تفاهم و تعامل بین المللی و حفظ منافع مشترک نیست و با هیاهو و جنجال آنچنان شرایطی را فراهم می کند که این ساختار مهم دچار بحران شود.
وی افزود: این جریان با استفاده از عناصر همراه خود از جمله رژیم اشغالگر قدس و برخی کشورهای منطقه که بزرگی و عظمت ملت ایران را نمی خواهند با یک جریان سومی دیگر در کشور آمریکا به مقابله با این بنای عظیم و مستحکم بین المللی برخورد می کنند.
مشاور رییس جمهوری ادامه داد: امروز ملت در کنار تصمیم سازان کشور از رهبری فرزانه انقلاب تا دولت و ارکان مختلف و نیروهای ارزشمند ارتش و نیروی انتظامی و عناصر اطلاعاتی کشور در کنار هم برای رسیدن به اهداف نظام و برای آوازه بلند خلیج همیشه فارسایستاده اند تا از عظمت و بزرگی خود پشتیبانی کنند.
بانک ادامه داد: امروز باید به کشور و فعالان سیاسی افتخار کنیم که با دور نگری و ژرف اندیشی و محاسبه دقیق در محاسبات برجام چنان هدفمند ابعاد مختلف حرکت سیاسی را تبیین کردند که هم منافع ملی و هم دستاوردهای بزرگ صنعتی و هسته ای حفظ شود.
رئیس سازمان مناطق آزاد کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قانون مناطق آزاد براساس یک فکر اساسی و یک فکر بلند تاسیس شده است ادامه داد: قانون مناطق آزاد قانون کامل و جامعی است اما بخش هایی از آن به طور کامل اجرا نشده است.
وی افزود: قانون مناطق آزاد قانون جامعی است و مسیری که در حال طی شدن است مسیر سربلندی است .
بانک گفت: مناطق آزاد یک الگو برای توسعه و الگوی توسعه مبتنی بر شرایط روز و مبنای فعالیت های اقتصادی و اجتماعی است که در مناطق آزاد به فعالیت های بخش خصوصی متکی می باشد.
مشاور رییس جمهوری تصریح کرد: رشد اقتصادی بیش از 12 درصدی سال گذشته و 8 درصد امسال، پاسخی محکم به کسانی است که فرصتی محدود برای اقتصاد پیش بینی می کنند.
وی گفت: ما برای اینکه بتوانیم بهتر از گذشته در جهت فعالیت های اقتصادی حرکت کنیم از الگوی مناطق آزاد و ظرفیت مناطق آزاد به طور کامل استفاده می کنیم.
بانک در ادامه تاکید کرد: کیش یکی از مقاصد اصلی منطقه ای و بین المللی باید باشد و برای آنکه کیش مقصد گردشگری گردد باید زیرساخت های آن کامل شود.
در این مراسم ابراهیم انصاری لاری به عنوان مدیر عامل و رییس منطقه آزاد کیش معرفی و از خدمات علی اصغر مونسان قدردانی شد.
جزیره مرجانی و گردشگری کیش با حدود 40 هزار نفر جمعیت و 90 کیلومتر مربع وسعت در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس در محدوده استان هرمزگان واقع شده است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.