باند سارقان جزیره کیش متلاشی شد

 باند سارقان جزیره کیش متلاشی شد

 فرمانده انتظامی ویژه کیش اعلام کرد: با انهدام باند سارقان باطری خودرو و موتورهای شارژی، کابل برق و پمپ آب، پرونده 53 فقره سرقت بسته شد.

به گزارش روز جمعه به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ 'رحیم جهانبخش' گفت: در پی وصول چند فقره پرونده سرقت در چندماه گذشته مراتب به طور ویژه با حساسیت تمام در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به اینکه سارقان هیچ گونه ردی از خود به جای نمی گذاشتند تحقیق محسوس و نامحسوس برای شناسایی سارق یا سارقان و کشف اموال مسروقه به طور مستمر و بدون وقفه ادامه داشت.
جهانبخش تصریح کرد: ماموران با تطبیق مشخصات ارائه شده افراد سابقه دار در سطح حوزه استحفاظی، به 2 نفر جوان مظنون شدند که بلافاصله پس از دستگیری، متهم ردیف اول که با سرعت عمل ماموران غافلگیر شده بود، به بزه ها صورت گرفته اقرار کرد و 2 عدد باطری سرقتی از صندوق عقب خودروی وی کشف شد.
وی اضافه کرد: با تشکیل پرونده و از اخذ دستور قضائی در بازجویی های فنی و پلیسی، متهم ردیف دوم نیز دستگیر و به هفت فقره سرقت باطری خودرو اعتراف نموده که در بازرسی از محل سکونت وی، اموال مسروقه کشف گردید و در نهایت متهمین که خود را در مقابل علم و آگاهی مجریان قانون ناتوان دیدند،چاره ای جز معرفی مالخر نداشتند.
سرهنگ جهانبخش ادامه داد: با معرفی شخص مالخر که اهل و تبعه کشور افغانستان و دارای کارت ملی جعلی بوده، در یک اقدام فنی پلیسی که برای خرید اموال مسروقه حاضر گردید ، بلافاصله در محل دستگیر شد.
وی افزود: ماموران در ادامه به همراه متهمان و مالخر به محل اختفای اموال مسروقه اعزام و محموله ای شامل باطری و کابل های برق فشار قوی و کابل های سوخته که مس خالص'حدود چهار هزار کیلوگرم' بارگیری شده بود شناسایی و توقیف گردید.
فرمانده انتظامی ویژه کیش خاطرنشان کرد: مالک محموله که تبعه کشور افغانستان بوده نیز دستگیر و در بازرسی از محل اختفای اموال مسروقه، تعداد شصت عدد باطری خودرو و موتورشارژی و تعداد زیادی پمپ آب اوراق شده در محل کشف گردید که در پایان اموال مکشوفه و خودرو کامیون به همراه راننده و دیگر متهمان تحویل مقامات قضائی شدند.
گفتنی است، قیمت باطری موتورهای شارژی در جزیره کیش هشت میلیون ریال است که مال باختگان با مراجعه به کلانتری اموال خود را شناسایی و تحویل گرفتند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.