هلال احمر جزیره کیش در آمادگی لازم قرار دارد

 هلال احمر جزیره کیش در آمادگی لازم قرار دارد

 سرپرست جمعیت هلال احمر کیش گفت: جمعیت هلال احمر در این منطقه از ایران اسلامی هم اینک در آمادگی لازم قرار دارد.

حبیب درگاهی روز چهارشنبه همزمان با سالروز تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: جمعیت هلال احمر کیش با کمک سازمان منطقه آزاد و سازمان مرکزی جمعیت هلال احمر با امکانات اولیه و متعارف امدادی مجهز است.
وی اظهار کرد: با وجود همکاری بالگرد نهادهای نظامی و انتظامی جزیره در مواقع لزوم ، اما جمعیت هلال احمر کیش نیازمند بالگرد و شناور اختصاصی برای ماموریت های احتمالی است.
درگاهی افزود: آمار حوادث غیرمترقبه در جزیره کیش پایین و آرامش نسبی حاکم است اما این ویژگی نافی آمادگی مستمر نیروهای امدادی و کیشوندان نیست.
وی تصریح کرد: آموزش های آمادگی در مواقع بحران و پیشگیری برای کیشوندان به طور مستمر در حالی برگزاری است و امسال تاکنون 360 نفر در این رابطه آموزش دیده اند.
درگاهی به فعالیتهای سازمان جوانان این جمعیت در کیش اشاره و تزریق روح بشر دوستی و نوعدوستی ، انجام فعالیت های خیر خواهانه و نیکوکاری را مهمترین رویکرد در جذب، آموزش و آمادگی جوانان و دانش آموزان این نهاد عنوان کرد.
سرپرست جمعیت هلال احمر کیش در این راستا توانست سال گذشته به نسبت جمعیت جوانان، رتبه نخست در جذب این قشر و دانش آموزان ، در کشور را از آن خود کند.
وی جذب 2 مهد کودک به عضویت در کانون غنچه های هلال ، اجرای طرح خدمات به مسافران نوروزی در جهت تقویت گردشگری، برگزاری المپیاد آماده ، کارگاههای آموزشی آشنایی و پیشگیری جوانان از آسیب و پیامدهای مواد مخدر، برگزاری مسابقه رفاقت مهر، اجرای طرح دستهای مهربان در جهت جمع اوری و توزیع اسباب بازی در بین کودکان نیازمند، جمع آوری کمکهای عمومی برای مردم مسلمان و مظلوم میانمار، اعزام شماری از جوانان عضو جمعیت به اردوی نشاط و امید، اجرای طرح ملی دادرس در قالب آمادگی دانش اموزان در روزهای سخت و نیز اجرای طرح در محضر استاد با هدف شناسایی و معرفی افراد شاخص و برجسته جزیره در حوزه های مختلف با هدف الگوگیری جوانان از مهمترین فعالیت های این جمعیت توسط سازمان جوانان در سال جاری بوده است.
جمعیت هلال احمر کیش با استقرار 9 پایگاه ثابت و 6 پایگاه سیار در کیش ، بنادر آفتاب ، چارک و جزیره هندورابی با 60 امدادگر و چهار پزشک همواره در آمادگی لازم است.
گفتنی است هم اینک تعداد 570 نفر دانش آموز و 230 نفر دانشجو عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کیش هستند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.