کیشوندان پیشگام در کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور

 کیشوندان پیشگام در کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور

 سرپرست اداره جمعیت هلال احمر جزیره کیش گفت: کیشوندان در چند روز گذشته در امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان غرب کشور پیشگام بوده‌اند.

حبیب درگاهی روز سه شنبه افزود: بعد از وقوع زمین لرزه سهمگین اخیر در غرب کشور ، کیشوندان نوعدوست به ارزش 40 میلیارد و 895میلیون ریال کالا و مایحتاج امدادی را برای کمک به هموطنان آسیب دیده اهدا کردند.
وی اظهار کرد: همچنین مبلغ 93 میلیون ریال از طریق کمک های نقدی و در پایگاههای جمعیت هلال احمر این جزیره از طرف کیشوندان اهدا شد.
وی گفت: بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر کشور ملت نوعدوست ایران اسلامی نیز تاکنون 350 میلیارد ریال از طریق حساب 99999 جمعیت هلال احمر به مردم زلزله زده غرب کشور کمک کرده‌اند.
سرپرست اداره جمعیت هلال احمر کیش اضافه کرد: آمارها گویای این است که شهروندان، اصناف، بازاریان و همه کیشوندان در چند روز گذشته با احساس مسئولیت در کمک رسانی به زلزله زدگان پیشگام بوده اند.
درگاهی گفت: در بیست و چهارم آبان ماه بالغ بر 49 قلم کالا به ارزش 25 میلیارد و 730 میلیون ریال شامل چادر، پتو، آب معدنی، 15 هزار دست کاپشن ، 13 هزار دست البسه زنانه، 14 هزار دست البسه بچه گانه و 21 هزار جفت کفش با کیفیت و برندهای عالی به همراه اقلام خوراکی از این جزیره به مناطق زلزله زده ارسال شده است.
وی تصریح کرد: همچنین در بیست و پنجم آبان ماه مقادیر زیادی کمک های امدادی شامل لباس های گرم، پتو، تن ماهی و لوازم بهداشتی به ارزش 4 میلیارد و 300 میلیون ریال جمع آوری شد.
وی افزود: در تاریخ 26 آبان ماه نیز مقادیر متعددی ملزومات مورد نیاز مناطق زلزله‌زده به ارزش 8 میلیارد و 980 میلیون ریال ، در بیست و هفتم آبان ماه مقادیر دیگری به ارزش یک میلیارد و همچنین در 29 آبانماه نیز کمک های مردمی به ارزش 790 میلیون ریال جمع آوری شده است.
درگاهی گفت: کمکهای امدادی کیشوندان تا کنون از طریق 4 سورتی پرواز هوایی به مناطق زلزله زده ارسال شده است و پنجمین محموله از طریق فرودگاه جزیره کیش عصر امروز سه شنبه به مقصد فرودگاه کرمانشاه ارسال خواهد شد.
سرپرست هلال احمر کیش اظهار کرد: همچنین یک تیم روانشناسی از طرف جمعیت هلال احمر جزیره کیش در مناطق زلزله‌زده مستقر شده است.
وی تصریح کرد: مشارکت کیشوندان ، بازاریان و همه آحاد مردم این جزیره در خدمت رسانی به مردم زلزله زده غرب کشور را بسیار بالا توصیف کرد و افزود : در کنار 70 نیروی جمعیت هلال احمر ، تمامی امور مربوط به جمع آوری، حمل و نقل و بسته بندی اقلام کمکی توسط خیران و کیشوندان این جزیره انجام شده است.
درگاهی یاد آور شد: اکنون فرصت کمک های نقدی مردم برای تامین کانکس و لوازم گرمایشی آسیب دیدگان زلزله غرب کشور است و کیشوندان می توانند کمک های نقدی خود را از طریق حساب بانکی 99999 جمعیت هلال احمر واریز و تصویر فیش واریزی خود را از طریق کانال تلگرامی روابط عمومی جمعیت هلال احمر جزیره به آدرس helalkish@ با شماره 09375800998 ارسال نمایند.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین و استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده، زیان ها و آسیب های زیادی به بار آورده است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت جانی و مالی وارد کرد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.