نظام سلامت از نقاط عطف کشور در عرصه بین المللی است

 نظام سلامت از نقاط عطف کشور در عرصه بین المللی است

 معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: نظام سلامت یکی از نقاط عطف کشور است و امروز در بسیاری تخصص ها و بخش های مختلف پزشکی شرایط داخلی ما قابل رقابت با دنیا می باشد.

سعید پورعلی روز یکشنبه و در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی و درمانی 'هرمز هلث' افزود: ما در منطقه پر تنشی قرار داریم که یکی از الزامات آن نیز ارایه خدمات پزشکی با کیفیت است و در این زمینه ایران خدمات مناسبی را ارایه می کند.
وی اظهار کرد: فناوری و دانش ایرانی با الهام از فناوری های پیشرفته بویژه در گروه های مهندسی پزشکی شاهد پیشرفت و اتفاق های جدید و نوینی است.
پورعلی با اشاره به تولیدات عرضه شده در نمایشگاه هرمز هلث تصریح کرد: بیمارستان ها و نظام بهداشت و درمان ما می توانند با اتکا به این ظرفیت داخلی نیازهای خود را برطرف کنند.
وی گفت: در حوزه فنی و مهندسی پزشکی امروز کشور دارای شرایط با نشاطی است و تعاملات آنها با دنیا بسیار چشمگیر شده است.
وی در ادامه گردشگری سلامت را یکی از محورهای توسعه فعالیت های کیش عنوان و اضافه کرد: ظرفیت بیمارستان فوق تخصصی کیش به لحاظ داشتن تجهیزات و نیز پرسنل در حال رشد و به سمت ایجاد بسترهای توریسم سلامت هستیم.
پورعلی تصریح کرد: به موازات آن نیز مراکز اقامتی و بیمارستان ها هم در حال توسعه است تا یک اکوسیستم مناسب برای صنعت توریست درمانی در این منطقه فراهم کنیم.
به گفته وی ظرفیت مناطق آزاد این امکان را فراهم آورده تا بتوانیم در حوزه گردشگری سلامت پویا تر عمل کنیم و این نیازمند اطلاع رسانی و بازاریابی مناسب است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات، آموزش، نوسازی و هتلینگ بیمارستانها و از طرفی تنوع تخصص ها برای رونق توریسم سلامت این آمادگی را در جزیره کیش داریم و باید تعاملات بین المللی را برای توسعه گردشگری سلامت بیشتر مورد توجه قرار دهیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد جزیره کیش گفت: برای سال آینده تلاش خواهیم کرد با فراخوان لازم این نمایشگاه را به عرصه گفت و گو میان سازندگان تجهیزات پزشکی و مصرف کنندگان این تجهیزات تبدیل کنیم.
مدیر اجرایی چهارمین نمایشگاه هرمز هلث نیز گفت: ۴۰ شرکت از تولید کنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، بهداشت عمومی، بهداشت و درمان کشور و نمایندگانی از دیگر کشورهای خارجی در این نمایشگاه حضور دارند.
مقداد رستم خانی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی با دستاوردهای نوین صنعت تجهیزات پزشکی در سال جدید و ترویج توریسم درمانی عنوان کرد.
وی اظهار کرد: این نمایشگاه با همت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، معاونت غذا و دارو و برخی نهادهای وابسته برگزار شده است.
رستم خانی تصریح کرد: امسال تعداد شرکت های حاضر در نمایشگاه نسبت به دوره قبل نصف شده است که دلیل آن برگزار نشدن سمپوزیوم ها و نیز مقارن شدن این نمایشگاه با 2 نمایشگاه باسابقه دیگر در کشور می باشد.
چهارمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات نوین پزشکی و درمانی شنبه شب در محل نمایشگاههای بین المللی جزیره کیش گشایش یافت و تا 13 آذر برای بازدید عموم دایر است.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.