خودکفایی کشور در تولید ایمپلنت‌های انسانی

دکتر علی اکبر خطیب شاد در حاشیه پنجمین کنگره بین المللی دوسالانه انجمن جراحی زانو، افزود: این فن آوری در انحصار آمریکا بود که در اوج تحریم ها دانشمندان کشورمان به این فن آوری پیشرفته و مهم دست یافتند.
وی افزود: استفاده از استخوان های اجساد که در شرایط ایزوله و کاملا استاندار فرآوری می شود، در جراحی های زانو، شانه و اندام های تحتانی کاربرد دارد و بسیاری از بیماران ناتوان با جراحی های پیشرفته توانمند شده اند.
دکتر یزدی دبیر علمی این کنگره نیز گفت: 70 مقاله به زبان انگلیسی به دبیرخانه کنگره ارسال شد و از این تعداد 65 مقاله پذیرفته شد و 20 مقاله به صورت سخنرانی و45 مقاله به صورت پوستر ارائه شد.
وی افزود: مهمترین محور مقاله ها روش های نوین جراحی زانو و شانه و تجهیزات مدرن در آرتروسکوپی ،رادیولوژی ، توانبخشی، جراحی همزمان مفصل فوقانی و تحتانی زانو بود.
دکتر یزدی گفت: پزشکان 30 کشور جهان از جمله کانادا ،آمریکا، هلند ، بلژیک ، ترکیه ، ارمنستان ، هند ، عمان ، انگلستان ،اسپانیا ، آلمان و تاجیکستان دراین کنگره علمی 4 روزه حضورداشتند.
پرفسور وِردانگ جراح زانو از بلژیک در خصوص توانمندی های ایران در زمینه جراحی زانو ابراز خرسندی کرد و گفت: سطح علمی این کنگره بسیار بالا بود و دانشمندان ایرانی از مهارت کافی برخوردارند.
پروفسور گویال جراح مفصل و غضروف زانو از هند در حاشیه برگزاری این کنگره علمی تخصصی گفت: دانش ایرانیان بالاست و بسیاری از اعمال جراحی روز دنیا در ایران هم انجام می شود.
دکتر پرهام پزشک متخصص رادیولوژی مقیم آمریکا و عضو هیئت علمی یکی از دانشگاههای دالاس گفت: همکاران رادیولوژیست ایرانی از مهارت کافی برخوردارند و فضای علمی و تحقیقاتی درایران مطلوب است اما باید گسترده تر شود.
شرکت های تولیدات تجهیزات پزشکی در این کنگره علمی حضور داشتند ومحصولات و تجهیزات خود را عرضه کردند.
پنجمین کنگره بین المللی دوسلانه انجمن جراحی زانو ،آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی 25 تا 28 بهمن با حضور 180 دانشمند و متخصص داخلی و خارجی در کیش برگزار شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.