دسته: اجتماعی

معاون عملیات بازرسی ناجا: بهبود معیشت و رفاه پرسنل ناجا توجه مجلس و دولت را می طلبد

سردار ' فرامرز اخلاقی' روز یکشنبه در حاشیه بازدید از کلانتری 11 جزیره کیش افزود: معیشت و رفاه کارکنان از دغدغه های اصلی فرماندهی ناجا است، اما بسیاری از تصمیم ها در حوزه رفاه و معیشت پرسنل در حوزه نیروی پلیس نیست.
وی گفت: رضایتمندی کارکنان نیروی انتظامی تاثیر مستقیم در بهبود انگیزه ، عملکرد و در اجرای مأموریت‌های پلیس دارد که نتیجه آن بی تردید در رضایتمندی بیشتر عمومی موثر است.
وی تصریح کرد: بر این اساس برای افزایش و بهبود وضعیت معیشت و رفاه پرسنل ناجا می طلبد که هم دولت و هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اصلاح و وضع قوانین لازم کمک کنند.
اخلاقی در عین حال یادآور شد که مسوولان نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی پیگیر هستند تا موانعی که در راه رفع مشکلات معیشتی و رفاه پرسنل ناجا وجود دارد را بردارند اما در عین حال تحقق این موضوع مهم توجه مسئولان بالادستی را می طلبد.

** احصاء برخی کارکردهای ناجا برای اجرای حقوق شهروندی
معاون عملیات بازرسی ناجا در پاسخ به نحوه کارکرد ناجا در اجرای حقوق شهروندی گفت: ارزیابی مستمر عملکرد نیروهای پلیس در حوزه خدمات رسانی به مردم به عنوان شاخصی از چگونگی اجرای طرح ' حقوق شهروندی ' که مورد تاکید فرمانده معزز کل قواست، بسیار حائز اهمیت و در اولویت ناجا است.
سردار اخلاقی اظهار کرد: نیروی انتظامی در تمام زمینه‌های موضوع حقوق شهروندی، قانون را رعایت و اجرا می کند و تمامی نیروهای ما در بحث های تعالی رفتار ، آموزش می بینند.
وی افزود: نیروی پلیس در زمینه رفتار با مردم ، اجرای دستورالعمل ها در فرآیندهای رسیدگی به امور مختلف و تعامل با دستگاه قضایی و نیز چگونگی تقابل با متهمان آموزش های لازم را سپری می کنند.
وی در عین حال عنوان کرد که نیروی انتظامی از سالهای قبل به موضوع حقوق شهروندی توجه داشته است و عملکرد همه استان ها در این حوزه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
اخلاقی نتایج ارزیابی های مستمر را گواهی بر افزایش رعایت حقوق شهروندی در کلیه امور نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: به منظور اجرای حقوق شهروندی نیروی انتظامی 9 موضوع از کارکردهای خود را احصا و به رده های مختلف خود مجدد ابلاغ کرده است.
معاونت عملیات بازرسی ناجا اعلام کرد: نیروی انتظامی برای اجرای حقوق شهروندی هر کجا که لازم به اصلاح ساختاری داشته باشد، انجام می‌دهد تا حقوق شهروندان و متهمان ضایع نشود .
سردار اخلاقی یاداور شد که فرماندهی نیروی انتظامی برای اجرای تدابیر مقام معظم رهبری که خدمت‌رسانی مطلوب توأم با اقتدار و رحمت و مهربانی به مردم عزیزمان هست، مستمر دستورات لازم را به نیروی انتظامی ابلاغ می کنند.
وی افزود: بر این اساس معاونت بازرسی ناجا نیز با هدف ارزیابی و بررسی لازم برای حسن اجرای دستورات و مصوبات ابلاغی فرماندهی در رده های مختلف این نیرو ، نظارت های مستمری را دارد و در طول سال از کلیه رده‌های نیروی انتظامی در سراسر کشور با همکاری کلیه پلیس های تخصصی و معاونت‌های ستادی ناجا و نظارت و بازرسی ارزیابی می‌کنیم.

برچسب ها :