كشف 30 هزار 250 نخ سيگار قاچاق توسط دريادلان جزیره كيش

جانشين پايگاه درياباني كيش در گفتگويي با خبرنگار ما ، از كشف 36 250 نخ سيگار قاچاق توسط كاركنان پاسگاه بندرگاه اين فرماندهي خبر داد.
سرهنگ علی اصغر جمالی با اعلام اين خبر گفت: در راستاي مبارزه با هرگونه قاچاق كالا و ورود كالاي ممنوعه به جزيره كيش، با هوشياري مرزبانان اين فرماندهي، از ورود سيگار قاچاق به جزيره كيش جلوگيري شد.
وی افزود: با تلاش ماموران پاسگاه بندرگاه دریابانی كيش و در اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالاي ممنوعه پس از بازرسي خودروها و كاميون هايي كه با لندينگ كرافت وارد جزيره مي شدند، تعداد 30 هزار 250 نخ سيگار قاچاق با مارك هاي گوناگون كشف و ضبط گرديد.
جانشين درياباني كيش در ادامه به آسيب هاي مصرف دخانيات پرداخت و گفت: سيگاري ‏ها 10 برابر بيشتر از ديگران دچار مشكلات قلبي عروقي مي ‏شوند و احتمال ابتلا به سرطان‏ هايي مانند دهان، ريه، مري، معده و كليه را افزايش مي ‏دهد.
سرهنگ علی اصغر جمالی تصريح كرد: اين ها نمونه ‏هايي از خطراتي است كه سلامت سيگاري ‏ها را تهديد مي ‏كند اما مضرات سيگار تنها براي خود فرد سيگاري نيست و دود سيگار در چشم ديگران هم مي ‏رود.
جانشين درياباني كيش در پايان با هشدار به جوانان درباره تبليغات سوء و دروغين شركت هاي مختلف توليد كننده سيگار خاطرنشان كرد: توليدكنندگان مواد دخاني و بازار فروش آن، جوانان را هدف قرار داده و از طريق تبليغ، طرح ها و بسته بندي هاي جذاب و مورد دلخواه نوجوانان و جوانان و همچنين بكارگيري عناوين دروغي مانند لاغري، به جلب توجه اين گروه سني براي فروش بيشتر مي پردازند.
گفتني است، در اين رابطه پرونده تشكيل و متهم به همراه اقلام مكشوفه جهت اقدامات قانوني تحويل مراجع قضايي گرديد

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.