اجاره خانه های شبانه بدون مجوز ممنوع/ ساماندهی خانه های استیجاری با عنوان کاشانه مهر

رئیس اداره نظارت براماکن عمومی جزیره کیش با تاکید بر برخورد با صاحبان خانه های استیجاری شبانه بدون مجوز از ساماندهی این خانه ها با عنوان کاشانه مهر خبرداد.

سرگرد حسن درستی با تاکید بر اینکه در راستای ارائه خدمات هر چه بیشتر و مطلوبتر به گردشگران و مسافران جزیره مرجانی کیش در ایام نوروزاقدام به اجرای طرح ساماندهی خانه های استیجاری شبانه صورت گرفته است اظهار کرد: با توجه به حضور تعداد کثیری از گردشگران در ایام نوروز و استفاده از خانه های استیجاری شخصی به صورت شبانه و کوتاه مدت اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی با همکاری معاونت گردشگری سازمان و جامعه هتلداران اقدام به ایجاد تیم مشترک فعالیت در این رابطه کرده است.
وی افزود: در این راستا تمامی شهروندانی که قصد اجاره اماکن خود را دارند می توانند با مراجعه به جامعه هتلداران کیش اطلاعات مربوط به واحدهای استیجاری خود را ثبت و مجوزهای لازم جهت اجاره را دریافت کنند.
رئیس اداره نظارت بر اماکن کیش در ادامه بیان کرد: شیوه نامه های مربوطه تدوین و آماده سازی شده و در اختیار جامعه هتلداران قرار گرفته است و آماده ارائه به شهروندان گرامی است.
سرگرد درستی با تاکید بر اینکه صاحبان واحدهای اجاره ای می توانند برای آگاهی از شیوه نامه های مربوطه و نحوه ثبت واحدهای خود به طبقه ۷ برج صدف واحد ۷۰۶ مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های ۴۴۴۵۳۳۳۷ الی ۳۹ تماس حاصل کنند، اضافه کرد: پس از مهلت تعیین شده برای ثبت واحدها، در صورت بروز مشکل اعم از اختلافات در خصوص اجاره، مدت زمان و هزینه اجاره و هر گونه اختلاف فی مابین صاحب ملک و مستأجر مسئولیت آن با صاحب ملک خواهد بود و رسیدگی به هر گونه مشکل و شکایت از سوی مراجع ذیصلاح در این خصوص منوط به ثبت واحدو اجاره آن از طریق جامعه هتلداران کیش است.
وی افزود: با درج مشخصات واحدهای ملکی در جامعه هتلداران، توسط تیم اجرایی متشکل از اداره اماکن، جامعه هتلداران و معاونت گردشگری از این واحدها بازدید و بسته به میزان امکانات و شرایط ملک استیجاری درجه بندی و قیمت گذاری صورت خواهد گرفت تا با ساماندهی واحدهای استیجاری مشکلی برای گردشگران نوروزی بوجود نیامده و از هر گونه سوء استفاده جلوگیری شود.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی کیش ادامه داد: با ساماندهی واحدهای استیجاری شبانه، این واحدها پلاک دریافت می کنند و نظارت بر آن ها به سهوت امکان پذیر شده و مزاحمت هایی که در گذشته برای شهروندان به واسطه اجازه این منازل به وجود می آمد از بین خواهد رفت.
وی از شهروندان درخواست کرد با ثبت واحدهای خود و شرکت در طرح کاشانه مهر علاوه بر آسودگی خاطر در اجاره واحدهای خود و پرهیز از ایجاد شرایط نامناسب با واحدهای نظارتی همکاری کنند.
درستی مهلت تعیین شده برای ثبت واحدهای استیجاری و شرکت در طرح کاشانه مهر را تا پایان اسفند ۹۶ اعلام کرد و افزود: در صورت استقبال شهروندان امکان ثبت در ایام نوروز نیز از طریق جامعه هتلداران صورت می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده اجاره واحد بدون مجوز و ثبت در طرح کاشانه مهر با صاحبان ملک های استیجاری بدون مجوز برخورد خواهد شد.
گفتنی است اداره نظارت بر اماکن جزیره کیش به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات، شکایات، پیشنهادات و انتقادات شهروندان با شماره تلفن ۴۴۴۵۵۲۷۷الی ۷۸ می باشد.
جزیره کیش با ۹۱٫۵ کیلومتر مربع مساحت در میان آب های نیلگون خلیج فارس سالانه میزبان بیش از یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر داخلی و خارجی است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.