با اورژانس 115 بیشتر آشنا شوید / یک اشتباه

⭕️یکی از اشتباهات رایج در موارد اورژانس، این است که اطرافیان فرد بیمار یا مصدوم، به جای تماس با اورژانس و انتظار برای رسیدن آمبولانس، با این تصور که خودشان سریع تر از اورژانس عمل می کنند، بیمار یا مصدوم را (به ویژه اگر کودک باشد) پیاده یا با خودروی شخصی به نزدیک ترین مطب انتقال می دهند.

⭕️باید توجه داشت که در مطب پزشکان، اغلب، وسایل و تجهیزات لازم برای اقدامات درمانی اورژانسی وجود ندارد و انتقال بیمار به مطب باعث تلف شدن وقت طلایی شده و احتمال نجات فرد کاهش می یابد. به علاوه، در مواردی مثل آسیب به ستون فقرات، انتقال نادرست مصدوم، ممکن است باعث صدمه جدی و غیر قابل جبران به نخاع شود.

✅نکته مهم: مرجع مناسب برای رسیدگی به حوادث و بیماریهای اورژانس «بیمارستان» است.

❇️توصیه مهم: در موارد اورژانس، زمان طلایی برای نجات فرد بیمار یا مصدوم بسیار کوتاه است. بنابراین در مواردی مانند سقوط، سوختگی، خفگی، برق گرفتگی، شکستگی، خونریزی شدید، تشنج، ضربه به جمجمه و یا ستون فقرات و هر مورد اورژانس دیگر، ضمن حفظ خونسردی، به سرعت با شماره 115 تماس بگیرید، تا از راهنمایی کارشناسان و پزشکان استفاده کنید (شاید بتوانید با کمک آنها به مصدوم کمک نمایید) و در صورت نیاز به اعزام آمبولانس، تا رسیدن آمبولانس برای انتقال فرد به بیمارستان، منتظر بمانید.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.