امام جمعه موقت تهران گفت: تساهل و تسامحی که از ارزش‌های دینی کوتاه بیاییم، مردود است.

 آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران در مراسم جشن عید سعید مبعث در جزیره کیش با اشاره به اهمیت ارزش های دینی در کشور گفت: اینکه برخی تساهل و تسامح را با کوتاه آمدن در برخی از ارزش های دینی بدانیم با روح نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش های انقلاب در تضاد است.
وی تساحل و تسامح را دارای معانی مهمی دانست و گفت: آسانی دین اسلام و جلوگیری از سختی برای مردمان، با منطق و استدلال رفتار کردن  جذب حداثری و دفع حداقلی در دین از معانی مهم آن است .
آیت الله خاتمی تاکید کرد: کوتاه آمدن از ارزش های دینی و اسلامی همچون حجاب به بهانه افزایش آمار گردشگر با روح دین و ارزش ها مغایرت دارد.
 
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اینکه به بهانه حضور گردشگر بیشتر و ممانعت از خروج مردم به خارج از کشور از برخی اصول اعتقادی و ارزش های دینی از جمله حجاب عقب نشینی کنیم مورد پذیرش نظام و مسئولان نظام نیست.
وی با اشاره به رواج بداخلاقی ها درجامعه به موضوع طلاق پرداخت و گفت: یکی از دلایل اصلی طلاق، ترویج برنامه های ماهواره ای و خوشبینی به فرهنگ بیگانه است که در بین خانواده ها گسترش یافته است.
عضو مجلس خبرگان رهبری بداخلاقی دیگر در جامعه اسلامی را کوتاه آمدن از اصول و ارزش ها دانست و افزود:  اصول و ارزش ها موضوعی است که باید با تمام وجود از آنان دفاع کرد.
آیت الله خاتمی جزیره کیش را عضوی از ایران بیان کرد که همچون گذشته تابع قوانین و مقررات اسلامی کشور است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.