دسته: اجتماعی

اطلاعیه شرکت هلی کوپتری ایران

در اين اطلاعيه آمده است: در تاریخ ۲۸/۱/۱۳۹۷ یک فروند هلی کوپتربل ۲۱۲ ملکی شرکت هلی کوپتری ایران که در اختیار شرکت ملی نفت فلات قاره مستقر در جزیره لاوان بوده که بمنظور حمل بیمار سکته قلبی ، در ساعت ۲۰  به وقت محلی به خلبانی کاپیتان علی فتاحی و کمک خلبان سید محمود سهیلی ویک نفر پزشکیار به سمت سکوی R1،  با رادیال ۲۰۰ درجه واقع در پنجاه و پنج مایلی جزیره لاوان بر اساس مقررات جاری سازمان هواپیمایی کشوری و مجوز های عملیاتی شرکت اقدام به پرواز( Medevac) تخلیه بیمار نموده است.
در ساعت ۴۰ :۲۰ دقیقه به وقت محلی هلی کوپتر مذکور بر روی سکوی R1 نشسته و پس ازسوار نمودن بیمار و یکنفر همراه بیمار، سکوی R1  را به سمت جزیره کیش ترک نموده است که متأسفانه پس از گذشت کمتر از ۳ دقیقه دچار سانحه گردیده است.
خلبانان مجرب اين هلی کوپتر براي انجام پرواز شب، دارای کلیه مدارک و گواهینامه های معتبر مربوطه بوده اند.
در این سانحه کمک خلبان نجات یافته اما بیمار و پزشکیار جان خودرا ازدست داده اند و  خلبان یکم و یک سرنشین دیگر مفقود شده و  درحال حاضر عملیات جستجو و نجات با حضور تیم های مجرب همچنان ادامه دارد.
هلی کوپتر از نوع دو موتوره  بل ۲۱۲ با سال ساخت۱۹۸۱ میلادی مجهز به تمامی دستگاه های ارتباطی ، هدایت و ناوبری کمک ناوبری به روز، مطابق استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری، مربوط به پرواز روی آب در شب بوده و از نظر صلاحیت پروازی وسابقه نگهداری و تعمیرات در وضعیت عاری از اشکال بوده است.
در این ارتباط هرگونه اخبار تکمیلی متعاقبا" اعلام می شود.

برچسب ها :