کسب 84 درصد رضایتمندی کیشوندان و گردشگران از حمل و نقل عمومی کیش در ایام نوروز 97

سومین مراسم تقدیر از رانندگان نمونه حمل و نقل عمومی کیش برگزار شد.
این مراسم عصر روز دوشنبه دوم اردیبهشت با حضور دکتر پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و دبیر شورای ترافیک، دکتر محمدرضا محمدی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، مدیران آژانس های خدمات حمل و نقل عمومی و جمعی از رانندگان حمل و نقل عمومی کیش برگزار شد.
دکتر پورعلی در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، کسب رضایتمندی 84 درصدی ناوگان حمل و نقل عمومی کیش را یکی از مهمترین و ارزشمندترین رویدادهای نوروز 97 خواند و گفت: خدمت به خلق مردم در ادبیات دینی و اسلامی ، جایگاه رفیعی دارد.
وی افزود: عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی کیش بر اقتصاد و گردشگری تاثیر به سزایی دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از اخلاق خوب و پسندیده به عنوان ابزار نرم افزاری خدمت به مردم یاد کرد و افزود: اولین و آخرین خاطره هر گردشگری که به کیش سفر می کند، برخورد خوب و مناسب رانندگان تاکسی است که از مبادی فرودگاه و بندر مسافران را به اقامتگاه خود می رسانند.
وی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی کیش یکی از بخش های مهم نام آوری کیش است، اظهار داشت: حمل و نقل عمومی کیش با استفاده از زیر ساخت های مناسب و همچنین آرامش حاکم بر جزیره ، با رعایت قوانین و ضوابط، می تواند الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد.
استاندارد سازی، آموزش متناسب با ضوابط و اخلاق حرفه ای، تشکیل صنف رانندگان و نظارت درون صنفی، نظارت همگانی، کسب اعتماد مردم از دیگر مباحثی بود که پور علی به آنها اشاره کرد.
همچنین دکتر محمدی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، با بیان اینکه سرعت و تاثیر گذاری خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی جزیره به نسبت سایر بخش های خدماتی ملموس تر است، افزود: رانندگان تاکسی و مینی بوس در طول شبانه روز با مسافرانی با اخلاق، روحیات و فرهنگ های گوناگون سر و کار دارند و این امر اقتضاء می کند که از آموزش، مهارت و حوصله بیشتری برخوردار باشند.
وی در ادامه گفت: نشاط و خوشرویی شما رانندگان با مسافران، بر روی روحیات خودتان نیز تاثیرگذار خواهد بود و کمک می کند تا خدمات با کیفیت تری ارائه دهید.
رئیس هیئت مدیره شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش ضمن اشاره به موفقیت چشمگیر کسب رضایتمندی مسافران از ناوگان حمل و نقل عمومی کیش، افزود: بین تمام خدماتی که در ایام نوروز ارائه شده، این حوزه توانست رتبه نخست ارتقاءکیفیت خدمات رسانی نوروزی نسبت به سال گذشته را بدست آورد که این افتخار بزرگی برای حمل و نقل عمومی کیش است.
دکتر محمدی  ایجاد شرایط تبدیل پلاک تاکسی ها به خودروی شخصی پس از انقضای مدت مجاز استفاده از تاکسی و بهبود سیمای ظاهری تاکسی ها را یکی از رویدادهای مهم این حوزه در سال جدید دانست و  ابراز امیدواری کرد با ایجاد شرایطی مناسب از جمله دریافت تسهیلات بانکی برای رانندگان جهت تبدیل به احسن کردن خودروها ، بتوان باری از دغدغه های این قشر زحمتکش را کم کرد.
وی در خصوص ایجاد مکانیزم های تشویقی در طول سه ماهه گذشته، گفت: به منظور تشویق فعالان این حوزه ، مراسم تقدیر از رانندگان نمونه بصورت ماهیانه برگزار می شود.
دکتر محمدی در ادامه گفت: در همه حوزه ها و مجموعه های اداری و غیر اداری  قوانین، ضوابط و چارچوب وجود دارد که تا کنون حوزه حمل و نقل عمومی کیش از این قوانین و ضوابط بی بهره بوده تا بتوان با متخلفان احتمالی برخورد کرد و آیین نامه انضباطی نیز به تصویب شورای ترافیک کیش رسیده است.
مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه ازاد کیش با بیان اینکه در طول ایام نوروز ، کار هدایت ترافیک مرکز جزیره نیز بر عهده مدیریت حمل و نقل عمومی این شرکت بود، اظهار داشت: در این ایام خدمات رسانی و برخورد مناسب رانندگان با مسافران باعث کسب رضایتمندی عمومی مردم شد.
وی ضمن اشاره به اینکه حوزه حمل و نقل عمومی کیش نیازمند تحول است، گفت: لازم است با فعالان این حوزه خود را با تحولات هماهنگ سازند. رعایت نکردن الزامات موجود و اجتناب از رفتارها یا مطالبات غیر قانونی، به کسب رضایتمندی مردم ، آسیب وارد می کند.
دکتر محمدی تاکید کرد: با زیاده خواهی هایی که به منافع عمومی لطمه بزند، برخورد می کنیم و صد البته جامعه حمل و نقل جزیره همواره در راستای تامین مصالح و آسایش عمومی پیشگام بوده است.

ایجاد زیر ساخت های آموزشی در مقطع کاردانی دانشگاه ، ایجاد تشکل صنفی حمل و نقل عمومی و ارائه تسهیلات در این حوزه در راستای کسب برندینگ حمل و نقل کیش از جمله مواردی بود که دکتر محمدی به آن اشاره کرد.
عباسعلی نجاتی سلیم مدیر حمل و نقل عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش نیز با بیان اینکه هدف برگزاری این مراسم، تفکیک رانندگان نمونه از رانندگان متخلف است، گفت: در طول سه ماهه گذشته حمل و نقل عمومی کیش توانست توانمندی و ظرفیت ارائه خدمات خود را با کسب رضایتمندی 84 درصدی مردم، به اثبات برساند.
وی افزود: طبق مستندات موجود، ناوگان حمل و نقل عمومی کیش در نوروز 96 توانسته بود 63 درصد رضایت مردم را در خدمات رسانی کسب کند اما امسال توانست این میزان را به 84 درصد برساند. امید داریم با تلاش و پشتکار همراه با اخلاق حرفه ای این درصد برای نوروز آینده به 95 درصد برسد.
نجاتی سلیم اعلام کرد: در طول تعطیلات نوروز97 بیش از 3 میلیون و 500 هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی کیش جابجا شده اند.
شایان ذکر است، در پایان مراسم از رضا شاکری، مرتضی عراقی اسعدی، مجید ملک محمدی و جهانبخش نوروزی به عنوان رانندگان نمونه فروردین ماه با اهدای هدایایی ، قدردانی شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.