دسته: اجتماعی

طرح وارنیش دهان و دندان در مدارس ابتدایی کیش پایان یافت.

دکتر محمدرضا رضانیا روز یکشنبه افزود: بر اساس طرح تحول سلامت دهان و دندان، ارائه خدمات وارنیش فلوراید دانش آموزان مقطع ابتدایی با هدف کاهش پوسیدگی دندانی دانش آموزان 12- 6 سال و پیشگیری از بیماری های دهان و دندان با همکاری اداره آموزش و پرورش کیش اجرا شد.
وی اظهار داشت: انجام طرح‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان 12 - 6 سال از اهداف بلند مدت اداره سلامت دهان و دندان است که در مدارس ابتدایی اجرا می‌شود.
رضانیا افزود: این روشی برای حفاظت از دندان‌ها کودکان است و هر سال در 2 مرحله برای هر دانش‌آموز مقطع ابتدایی به صورت رایگان انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: وارنیش تنها مکملی است و جای مسواک زدن را نمی‌گیرد و باید والدین به این موضوع اهمیت دهند.
وی اظهار داشت: قبل از اجرای طرح وارنیش فلوراید، فرم رضایت نامه در اختیار والدین قرار داده شده و با رضایت والدین این کار انجام شده است.
وی هدف از اجرای طرح وارنیش فلوراید را کاهش پوسیدگی دندان در کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: بروز پوسیدگی دندان با افزایش سن طبیعی است، اما با فلوراید می‌توان از پوسیدگی دندان ها تا حدودی جلوگیری کرد.
وی در نحوه اثر گذاری این روش مکمل بهداشتی گفت: در «فلوراید‌ تراپی»، فلوراید با مواد معدنی مینای دندان ترکیب می‌شود و دندان را مقاوم می‌سازد.
رضانیا افزود: وارنیش ماده‌ای بسیار ایمن بوده که مقدار بسیار کمی از آن برای پوشش تمام دندان‌های یک کودک یا نوجوان کافی است.
وی اظهار داشت: در این طرح تعداد 4 هزار و 928 دانش آموز مقطع ابتدایی تحت پوشش خدمات فلوراید تراپی قرار گرفتند.
رضانیا گفت: 12 کارشناس مراقب در قالب 4 تیم وظیفه اجرای این طرح را عهده داشتند.
وی یکی دیگر از اهداف این طرح را پیشگیری اصولی از پوسیدگی های دندانی عنوان کرد و گفت: در حین انجام فلوراید تراپی ، آموزش بهداشت دهان و دندان به همه دانش آموزان ارائه شد.

برچسب ها :